A gazdasági válság terheit nyögő könyvkiadásban és könyvforgalmazásban egyre nagyobb a piaci tolongás az e-book üzletág babérjaiért: az idei az áttörés éve lehet. Martin-Kovács Miklós a chicagoi Magyar Főkonzulátus külgazdasági részlegvezetőjének hírmagyarázata.
Forrás: Gazdasági Rádió
"Huszárvágással lendült előre az e-book versenyben a 85 éves new yorki székhelyű könykiadó góliát a Simon and Schuster, amely egyébként a CBS médiabirodalomhoz tartozik. A hétvége óta ugyanis az évi 2000 kiadványt megjelentető könyvkiadó az elektronikus könyveit egy feljövőben lévő internetes szolgáltatás, a „scribd“ közvetítésével is elérhetővé teszi. A nagy kérdés, mint leggyakrabban az e-book üzletágban, hogy milyen legyen az árpolitika: keveset se kérdjenek, meg túl sokat se, vagyis a kecske is jóllakjon és maradjon káposzta is.
A könyvpiaci gyorsjelentések szerint idén a kiadásban és a forgalmazásban is zuhannak a bevételek, a részvényesek pedig már több esetben menedzsmentet cseréltek nagy cegék élén, ettől remélve a kedvező fordulatot. A bevételnövelés kényszerével szembesülő vezérkar pedig 2009-ben már nem tehet mást, mint a sokféle lehetőség között legalábbis egyenrangúként kezeli az e-book kiadást. Különösen akkor, amikor 2009 év végére ígérik, hogy a Google beindítja forradalminak szánt elektronikus könyvforgalmazó rendszerét, amely alapvetően a jelenlegi piacvezető, az Amazon babérjaira tör és közben szinte automatikusan szeretné megszerezni a Sony e-book piaci tortájának jelentős hányadát. Az e-book kiadás technikailag már jónéhány éve létezik és világszerte hatalmas mennyiségű írott szellemi termék várja digitális tárolókon, hogy mikor és hogyan jelenhet meg a piacon.
A könykiadás Gutenberg gyökerű hagyományai azonban" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.