A vásárlók szerint unalmassá vált az e-kereskedelem Németországban
2009. június 03. írta: vecseilaszlo

A vásárlók szerint unalmassá vált az e-kereskedelem Németországban

Egy legutóbbi felmérés alapján az derült ki, hogy a németországi 18-40 év közötti online vásárlók döntő többsége unalmasnak ítéli az online vásárlási élményt, különösen az Amazon és az eBay tekintetében.

Forrás: medienhandbuch.de - Portal für Medien, IT, Kommunikation und Kultur

"E-Commerce in Deutschland ist langweilig - das ergab zumindest eine Umfrage der Software-Initiative Deutschland (SID). 1.000 Internet-Nutzer im Alter zwischen 18 und 40 wurden hierbei zum Kaufverhalten im Internet befragt. Über 70 Prozent empfinden das Kauferlebnis im WWW als langweilig, besonders benannt wurden hier Portale wie Amazon oder eBay. Entgegen den Anfängen des Online-Einkaufs haben die klassischen Portale damit an Spaßfaktor eingebüßt. Mehr als 50 Prozent der 1.000 Befragten wünschen sich ein Einkaufserlebnis mit mehr Unterhaltung und Spaß. Zudem vermissen 45 Prozent der Nutzer Möglichkeiten, interaktiv in das Kaufgeschehen einzugreifen. Nur wenige Portale lassen dies zu." ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr591155497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergő bá' 2009.06.03. 13:15:21

Valószínűleg ők már nem úgy állnak hozzá mint mi, hogy jajj, akár leszívhatják a pénzt a számlánkról, hanem már megszokták ezt a fizetési/vásárlási módot. Ha belegondolunk egyszerűbb így vásárolni, de mennyivel jobb egy bevásárlóközpontban sétálni a vásárlás alkalmával és nézni a többi embert, kirakatokat, kipróbálni a termékeket.

vecseilaszlo · http://vecseilaszlo.blog.hu/ 2009.06.03. 14:37:51

Igazából (szerintem) azt a sokat emlegetett web2.0-ás élményt hiányolják a vásárlók.
Ma már nagyon sok mindent meg lehet tenni a júex érdekében egy-egy weboldalon, úgy, hogy az ne váljon a betöltési sebesség vagy a vásárlás/böngészés kárára.
Viszont pont ezek hiányoznak a legjobban egyes weboldalakból.
(Szerintem) Ma már túl kéne lépni az angolszáz területeken elterjedt puritán design-on, és helyette inkább a cél és a praktikum (meg persze a technikai lehetőségek) egységében kéne weboldalakat tervezni. Vagyis a szép, a célszerű, a gyors és a júzerbarát weboldal egyáltalán nem zárják ki egymást.
Ez különösen érvényes azoknál az oldalaknál, ahol értékesítés történik: hiszen itt is az érzelmekre kell hatni. Egy gagyi weboldalban kevésbé bízik meg az átlag júzer, mint egy design-ban, színekben, szolgáltatásokban, funkciókban harmonikusan felépített weboldalban.
És hogy miért? Mert ma már a neten egyre többen vannak. Egyre több az olyan felhasználó, akit nem elsősorban a célszerűség irányít, hanem mások a döntését befolyásoló tényezők alapjai.
süti beállítások módosítása