Nettó online reklámköltés, 2008 - MRSZ becslés és IAB Hungary Adex adatok
Forrás: Rabbit Online media blog
Szerző: Ihász Ingrid
" A TNS listaáras adatai alapján készített elemzésünk és a MOHI net-net áras adatok mellett idén is közzétesszük az előző éves nettó reklámköltésre vonatkozó MRSZ becslést. A szám kavalkád további gazdagítására immár IAB Adex adatok is elérhetők, melyeket idéntől minden évben az MRSZ becslésekkel együtt fognak nyilvánosságra hozni.
Az adatokat az “Újraosztódik-e a médiapiac“ konferencián hozták nyilvánosságra. Nagy Bálint, az MRSZ elnöke válaszolt is a konferencia címében felvetett kérdésre, szerinte a válság miatt nem osztódik újra a reklámpiac, hanem egy létező változás fog folytatódni, és a válság egyes jelenségei felerősíthetik a már érvényesülő tendenciákat. A válság győztese szerinte is az internet lesz, amit a TNS és MRSZ adatok is alátámasztanak. Az internet azonban nem elsősorban a válság miatt növekedik, hanem egy tendencia folytatásaként. A válság ugyanígy nem elsődleges oka a nyomtatott sajtó visszaszorulásának, de felgyorsítja azt (pl. előfizetések lemondása).
Nagy Bálint szerint nemcsak jóslásokba bocsátkozni nehéz ebben a helyzetben, hanem a múltat bemutatni is. Az egyes nézeteket és azok ellenkezőjét is szép számban képviselik az egyes piaci szereplők ... " >>
Kapcsolódó diagramok:
Az MRSZ becslése szerint a teljes nettó reklámköltés 2008-ban 200.56 milliárd Ft, ami 7.25%-os* 6,24%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
(* A rádiós piacon a becslésben szereplő médiumok köre változott. )
Forrás: Rabbit Online media blog
"Az IAB által közreadott adatok ezzel szemben csak az online piaci szereplők becslésén alapulnak."
Forrás: Rabbit Online media blog
Emlékeztetőül a tavalyi adatok:
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.