Nettó online reklámköltés, 2008 - MRSZ becslés és IAB Hungary Adex adatok
2009. április 20. írta: vecseilaszlo

Nettó online reklámköltés, 2008 - MRSZ becslés és IAB Hungary Adex adatok

Nettó online reklámköltés, 2008 - MRSZ becslés és IAB Hungary Adex adatok


Forrás: Rabbit Online media blog
Szerző:
Ihász Ingrid

" A TNS listaáras adatai alapján készített elemzésünk és a MOHI net-net áras adatok mellett idén is közzétesszük az előző éves nettó reklámköltésre vonatkozó MRSZ becslést. A szám kavalkád további gazdagítására immár IAB Adex adatok is elérhetők, melyeket idéntől minden évben az MRSZ becslésekkel együtt fognak nyilvánosságra hozni.

Az adatokat az “Újraosztódik-e a médiapiac“ konferencián hozták nyilvánosságra. Nagy Bálint, az MRSZ elnöke válaszolt is a konferencia címében felvetett kérdésre, szerinte a válság miatt nem osztódik újra a reklámpiac, hanem egy létező változás fog folytatódni, és a válság egyes jelenségei felerősíthetik a már érvényesülő tendenciákat. A válság győztese szerinte is az internet lesz, amit a TNS és MRSZ adatok is alátámasztanak. Az internet azonban nem elsősorban a válság miatt növekedik, hanem egy tendencia folytatásaként. A válság ugyanígy nem elsődleges oka a nyomtatott sajtó visszaszorulásának, de felgyorsítja azt (pl. előfizetések lemondása).

Nagy Bálint szerint nemcsak jóslásokba bocsátkozni nehéz ebben a helyzetben, hanem a múltat bemutatni is. Az egyes nézeteket és azok ellenkezőjét is szép számban képviselik az egyes piaci szereplők ... " >>


Kapcsolódó diagramok:
Az MRSZ becslése szerint a teljes nettó reklámköltés 2008-ban 200.56 milliárd Ft, ami 7.25%-os* 6,24%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
(* A rádiós piacon a becslésben szereplő médiumok köre változott. )

 

 

 

 

 

 

 


Forrás: Rabbit Online media blog


"Az IAB által közreadott adatok ezzel szemben csak az online piaci szereplők becslésén alapulnak."

 

 

 

 

 

 




Forrás: Rabbit Online media blog

 

Emlékeztetőül a tavalyi adatok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr541064978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása