A gazdasági válság bizony a webáruházakra sincs jó hatással, az egyre növekvő versenyben egyre csökkenő kereslettel kell megbirkózni. Mit érdemes ilyenkor máshogy csinálnunk, ha nem csak túl szeretnénk élni a nehéz időket, de megerősödve szeretnénk kijönni belőle?
Forrás: WebShop Experts - a webáruház készítés szakértői
Szerző: Zajdó Csaba
"1, Becsüljük meg jobban a vevőket
Régi marketinges alapigazság, hogy egy meglévő vevőt sokkal egyszerűbb és főleg olcsóbb vásárlásra ösztönözni, mint egy új vevőt. Ennek különösen nagy szerepe van válságos időkben, amikor az egyre növekvő vevő-megszerzési költségekre egyre csökkenő profit jut.
Érdemes tehát a vevőinket „kincsnek” tekinteni, kiemelten megbecsülni, és minden lehetséges módszerrel ösztönözni a visszatérő vásárlásokat, és egy hűséges, visszatérő törzsvásárlói réteget kiépíteni (ami majd a „nem-válságos” időkben is jól fog jönni)!
2, Legyünk tisztában a „marketing-matekkal”
Amikor fellendülés van, és „dől a pénz”, akkor megtehetjük, hogy szórjuk a pénzt, és mindenféle imázsreklámokat, illetve egyéb, nem mérhető hatékonyságú kiadásokat eszközölünk. Ha viszont szűkebb a keret, akkor becsüljünk meg jobban a marketing-büdzsét, és legyünk pontosan tisztában minden egyes marketingre elköltött forint megtérülésével!
Azaz pontosan tudnunk kell, hogy az egyes marketing eszközök használatával:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.