Nagyon remélem, hogy az a közönség, aki a blogomat olvassa tisztában van azzal, hogy mi a linkbuilding :-)
Amiről viszont úgy érzem írnom kell, az a linkbuilding célja és a linkek elemzése. Ezzel kapcsolatban ugyanis volt már nem egy szakmai vitám, és egyre több "SEO" cég van hazánkban, akinek a mennyiségi linkbuilding az egytlen tevékenysége.
Forrás: FM blog - Fóthy Móni blogja; vélemények, cikkek, online marketing
"Ezekre a cégekre még csak "nofollow" linket sem rakok ki, mert már a puszta megemlítésükkel is növelem a brandjüket :-) Azt hiszem könnyen rájuk lehet ismerni, elég elolvasni mit értenek "keresőoptimalizálás" alatt.
Linkbuilding célja:
ROSSZ CÉLOK
- Abszolut értékben minél több link kihelyezése függetlenül a forrásoldal látogatottságától, tematikai relevanciától és a link vizuális elhelyezkedésétől.
- A legmagasabb GTPR oldalakról való linkszerzés.
HELYES CÉLOK
A weboldalam láthatóságának, megtalálhatóságának és látogatottságának növelése, a bizalom és brand növelése.
Milyen linkeket tudunk szerezni?
SITE-WIDE linkek
Többnyire a forrásoldal minden aloldalán (vagy egy bizonyos tematikai rész minden aloldalán) megjelennek. Ezeket a linkeket gyakran vásárolják (vagy cserélgetik) a PageRank növelése céljából. A site-wide linkeknek általában alacsony a vizuális priritásuk, többnyire a forrásoldal alján jelennek meg, ahol a felhasználóknak szinte láthatatlanok. Volt azonban példa arra, hogy egy tematikailag közel álló weboldalon vásároltak ilyen linket egy hónapra 20.000 Ft-ért, és ezbből 750.000 Ft bevételük lett - amin őszintén meglepődtem." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.