Az internetezők általában meghatározott rend szerint nézik át a keresőben a találati listát. Az elsőnél kezdik és haladnak lefelé addig, amíg eljutnak ahhoz a találathoz, amiről úgy gondolják, hogy segíthet nekik, és arra rákattintanak. Vagy a keresőkifejezést módosítják és újra indítják a keresést.
Forrás: Netkutatások - a magyar és a nemzetközi Internet kutatások eredményeinek gyűjtőoldala
Szerző: Sárközy Ildikó FMCG Marketing Tanácsadó
"Az alábbi hőtérkép egy szokásos Google találati listának 34 résztvevővel végzett kutatási eredményét mutatja. Minél sötétebb a szín, annál több időt töltöttek a vizsgált személyek annak az oldalrésznek a nézésével.
Az eredmény azt igazolja," ... >>
Eredeti cikk: Eye-tracking studies: more than meets the eye
Forrás: The official Google blog
"Imagine that you need a refresher on how to tie a tie. So, you decide to type [how to tie a tie] into the Google search box. Which of these results would you choose?" ... >>
Kapcsolódó video és képek:
Érdekességként:
Forrás: Think Eyetracking
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.