A gazdasági válság ellenére és tavalyhoz viszonyítva is jelentősen megnőtt a karácsonyi vásárlási kedv, ugyanakkor idén csökkent a költési és a hitelfelvételi hajlandóság - állapítja meg a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló januári kutatása.
Forrás: SanomaBudapest az ÚjMédia-divízió blogja - részlet
"A felmérés szerint csökkent a kereskedői visszaélések száma, szinte mindannyian elégedettek voltunk a fa alá kerülő meglepetésekkel, a négy legnépszerűbb karácsonyi ajándék csak sorrendjében változott, a bútor és a lakberendezési cikkek pedig bekerültek a TOP 10-be. Az internetezők többen és többet költöttek karácsonykor, és elégedettebbek voltak a kapott ajándékokkal, mint az internetet nem használók.
[...]
A netezők többet költöttek és elégedettebbek
A tendenciák azt mutatják, hogy az internetezők körében kilenc százalékponttal magasabb azok aránya (97 százalék), akik vásároltak valamelyik családtagnak, rokonnak vagy barátnak karácsonyi ajándékot, és jellemzően nagyobb összeget költöttek ajándékokra, mint az internetet nem használók (88 százalék). Ugyanakkor a felmérés egyik érdekessége, hogy az internet-használók elégedettebbek is voltak a kapott ajándékokkal, mint a másik szegmens tagjai.
A karácsonyra Interneten keresztül is vásárlók túlnyomó többsége kedvezően vélekedik az online vásárlással kapcsolatban. Pozitívumként legtöbbször azt emelik ki, hogy ez a vásárlásnak egy gyors és kényelmes módja, illetve a weben keresztül olyan termékekhez is hozzájuthatnak, melyeket hagyományos üzletben nem kapnak meg."
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.