Ebben és következő írásaimban a három legnagyobb hazai internetes könyváruházat, az Alexandrát, a Bookline-t és a Librit fogom elemezni.
Forrás: JUzer EXpiriensz - A felhasználó értékes élménye
Szerző: Bővíz László
"Mindháromnak a mai, 2009. január 2-ai lementett állapotát rakom górcső alá, nehogy lehetősége legyen a később sorrakerülőnek a másik hibáit olvasva javítania :)
Kezdem az abc szerinti elsővel: alexandra.hu
Első pillantásra nagyon zsúfolt. Nincs tér, túl sokat akar egyszerre mutatni ez a nyitólap, ezért épp az ellenkezőjét éri el.
Az Alexandra felirat alatti négy vízszintes könyvreklám elrendezése elnyomja az alatta lévő tab-os fő árukategória választót. A tabfüleken alkalmazott grafika" ... >>
2. rész:
"A Keresőben meg kell adni, hogy címben, szerzőben vagy egyebekben keresünk.
Valószínűleg valami technikai szempontból született így, mindenesetre egyáltalán nem szolgálja a könnyű használatot. Ne kelljen semmilyen adatkategóriát kiválasztani, hanem keressen mindenben. Ha sok találat lesz, akkor majd úgyis tovább szűkít a látogató, de sokkal valószínűbb, hogy egyből rálel valami számára érdekesre. Az összetett keresés alig nyújt ennél többet. A kereső jóságát, most nem elemzem részletesen. Legyen elég annyi, hogy hagy maga után kívánnivalót, mert rendszeresen nem talál meg létező könyveket szótöredék alapján." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.