A magyar internetezők csaknem háromnegyede vásárolt legalább egyszer online áruházban az elmúlt évben -- derül ki a Millward Brown által a D-Link megbízásából készített részletes felmérésből. A férfiak szívesebben költik a pénzüket online webáruházakban, a nőket kevésbé érdekli a garancia, és a legtöbben készpénzzel szeretnek fizetni (igaz, a magyarországi webáruházakban a bankkártyás fizetés még korántsen tekinthető általánosnak).
Forrás: HWSW
Szerző: Koi Tamás
"A hálózati eszközökben utazó cég megbízásából készített felmérés 500 fős mintán vizsgálta a magyar internetezők online vásárlási szokásait lakóhely és iskolázottság szerint a 14 és 69 év közötti korosztályban. Az eredmények azt mutatják, hogy az internetezők 71 százaléka az elmúlt egy évben legalább egyszer vásárolt valamit online -- az arány leginkább a Közép-Magyarországon élőkre, a magas iskolázottságúakra és a férfi lakosságra igaz.
Olcsó, és tülekedni sem kell érte
Az online üzleteket látogató vásárlókat leginkább az olcsóbb áru, a bőséges kínálat és a kényelem vonzza -- mutat rá a felmérés. Általában véve igaz, hogy a netes vásárlók jóval tudatosabban válogatnak mind portékát, mind üzletet: a megkérdezettek kétharmada használt már, vagy rendszeresen használ valamilyen árösszehasonlító oldalt, és tíz vásárlóból kilenc ad más vevők véleményére, mint az egyik legmegbízhatóbb információforrásra a termékkel kapcsolatban.
Bár a webáruházak mellett a legtöbben az alacsonyabb árral, a kényelmes vásárlási lehetőséggel és a szélesebb választékkal érvelnek," ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.