Kiadói marketing
Forrás: 168óraOnline
Szerző: Krausz Viktória
"A könyvkereskedelem évtizedek óta tartó virágzása átmenetileg visszaeshet. A piac régóta túltelített, csökkenteni kellene a könyvkészleteket. A kiadók között éles harc folyik a vevőkért, ezért újabb, még figyelemfelkeltőbb reklámötletekre és marketingfogásokra kényszerülnek. A jelenleg zajló világválság az összforgalmat is érzékenyen érinti majd. Ennek ellenére a könyvpiac decemberben a figyelem középpontjába kerül, ugyanis az évi 10-12 ezer megjelent könyv 40 százaléka ekkor fogy el. Bár a kiadók, a terjesztők és a kereskedők érdeke azonos – minél több könyvet eladni –, céljaik mégsem mindenben egyeznek. Az okokat két részes sorozatunkban tárjuk fel. Ezúttal Gál Katalin kiadóvezető, az MKKE elnökhelyettese véleményét ismerhetik meg.
– Könyvmarketingről néhány éve még alig esett szó – véli Gál Katalin, a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülésének (MKKE) elnökhelyettese, a Vince Kiadó vezetője. – A túltermelés, amit minden szakember tapasztal, a magyar könyvszakma struktúrájából is ered. A kereskedelmi láncok között komoly harc alakult ki, egyre több boltot nyitnak, amelyekbe több könyvre van szükség. Ám ezeket nem megvásárolják, hanem bizományba kapják a kiadóktól. A terjesztő minél több könyvet visz el a kiadótól, hiszen nem maradhatnak üres polcok. Ezt mind a kiadó állja, de pénzt csak akkor lát, ha a könyveit eladták és a terjesztő kifizeti. Tehát a kiadóknak emelniük kell a készletet, pedig csökkenteni kellene, mert nem fogy több.
A szakember úgy véli, minden típusú könyvre szükség van a piacon, csak sokkal kevesebb példányszámban. Az állandó akcióknak köszönhetően ma már" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.