Nem spórolunk a gazdasági válság miatt és a hitelfelvételi kedv is változatlan • A nők szívesebben, a férfiak nagyobb értékben ajándékoznak, a netezőkre mindkét ismérv igaz • A fehérnemű kiszorította a mobiltelefont a TOP 10-ből • Közeli bevásárlóközpontokban, átlagosan 1-2 óra alatt vásárolunk be • Még mindig kevesen tájékozódunk vásárlás előtt, a netezők továbbra is tudatosabbak
Forrás: marketinginfo - marketing tudásportál
Rendkívüli eredményeket hozott a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos legújabb karácsonyi vásárlást vizsgáló kutatása: az élet majdnem minden területére ható gazdasági válság ellenére sem tervezünk kevesebbet költeni idén karácsonykor. A kutatás szerint nem csökken a felvenni kívánt áruhitelek száma tavalyhoz képest, a nők szívesebben, a férfiak többet költenek, a netezők pedig továbbra is tudatosabbak. Megnyugtató, hogy a magyar lakosság kétharmada időben megkezdi a karácsonyi vásárlást, csak minden ötödik ember hagyja az utolsó percekre a készülődést.
A Kirakat.hu termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál a Szonda Ipsos-szal együttműködve 2008 novemberében - a tavalyi év azonos időszakához hasonlóan – megvizsgálta, hogy a 18 év feletti felnőtt magyar lakosok mit vásárolnak karácsonyra, honnan és milyen formában tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mekkora összeget költenek az ajándékokra.
Nem spórolunk a gazdasági válság miatt és a hitelfelvételi kedv is változatlan
A Kirakat.hu és a Szonda Ipsos közös 2008. évi friss kutatása szerint a magyar lakosság a gazdasági válság érezhető hatásai ellenére sem kívánja csökkenteni karácsonyi kiadásait, sőt a megkérdezettek egy része még bőkezűbb szeretne lenni, mint tavaly. A felnőtt magyar vásárlók több mint 60%-a - a tavalyi adatokhoz hasonlóan - idén is legfeljebb 30 ezer forintot költene karácsonyi ajándékokra, míg ennél nagyobb kiadással a lakosság negyede számol." ... >>
Kapcsolódó diagramok:
Vásárlás összege idén
(nagyításért klikk a képre)
Vásárlás összege tavaly
(nagyításért klikk a képre)
TOP10 megvásárolni tervezett fogyasztási cikk
(nagyításért klikk a képre)
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.