Marketing recesszió idején
2008. december 16. írta: vecseilaszlo

Marketing recesszió idején

A gazdasági válság hatására a kommunikációs ipar minden szegmensében megjelentek az első komolyabb jóslatok és kutatások. A nemzetközi szakemberek a túlélés lehetséges módozatait keresik. A hazai felsővezetők körében pedig nincs pánikhangulat, inkább óvatos kivárás jellemzi őket – derül ki a Szonda Ipsos exkluzív felméréséből. Előrejelzések, tények, és tizenkét hazai kommunikációs szakember véleménye.

Forrás: kreatív.online
Szerző: Bátorfy Attila


"A Henley Centre Headlight Vision (HCHLV) kutatócég idén szeptemberben a WPP ügynökségi konszern számára készített tömör, mégis velős tanulmánycsokrot. A szerzők arra hívják fel a figyelmet, hogy a jelenlegi, nagybetűs Válság helyett érdemes inkább bizonyos időközönként fellépő válságokról beszélni. Az általuk összegyűjtött imponáló mennyiségű szakirodalomból is világosan látszik, hogy a szakemberek körében nem mostanában lett felkapott kutatási irányzat a „marketing recesszió idején”, hanem az elmúlt harminc év minden periódusa szült egy-két klasszikus dolgozatot a témában.

A válság madártávlatból
Első körben mindenképpen érdemes kitérni a dolgozat válságokra vonatkozó legfőbb állításaira. Ezek közül az első, a már fentebb említett periodicitás, vagyis, hogy válság időről időre bekövetkezik. Az Egyesült Államokban például 1854 óta 28 kisebb-nagyobb hullámvölgyet számoltak össze a kutatók, vagyis durván minden ötödik évre jutott egy valamilyen szintű visszaesés. A következő állítás az, hogy a válságok általában rövid életűek, átlagban 11 hónapig tartanak. Fontos aspektus, hogy a recesszió nem minden vállalatot érint egyformán. Számítások szerint" ... >>
 

Kapcsolódó diagramok:

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr99825705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása