Google Analytics vs. AWstats log fájl elemzés
Forrás: B2B online marketing blog
Szerző: Balee
"Írtam már egy cikksorozatot a webanalitikáról, mérésekről (Webanalitika – mérjük, mérjük, de mivel, mit, minek és hogyan? I. rész és II. rész). Most szeretném felhívni a figyelmet egy olyan dologra, problémára, amibe mi is belefutottunk, azért, hogy más elkerülje (hátha időben születik a cikk), vagy ha bele sem futott, akkor jót derüljön a dolgon.
Dashöfer oldalain lehetőség van hirdetni. Vegyesen ügynökségek és kis cégek is meg-megjelennek a szakerületi portálokon, és "látánk, hogy ez jó és csinálánk vala". Viszont mi a háttérben kétféle statisztikát készítünk (najó, nagyon sok félét, de kétfélét kiemelnék), az egyik a log file elemzés alapú AWstats programmal, a másikat Google Analytics-szel (meg van Webaudit auditálásunk is, stb.). De ez a két alap megoldás szinte mindig, minden körülmények között eltérő adatokat mutat. Namost, ha az AWstats alapján adunk árajánlatot AV alapú megjelenésre a portálokon, nem pedig a Google Analytics alapján, akkor ez már problémát okozhat.A két mérési eljárás között ugyanis (néha jelentős) különbség van!" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.