A világ összes médiaszakértője, tudora és megmondó embere egyetért abban, hogy tizenöt éven belül a televízió a mai formájában már nem létezhet.
Forrás: Techline.hu
Szerző: Jabba
"Természetesen abban is mindenki egyetért, hogy a televízió soha nem fog megszűnni vagy eltűnni: amíg csak a világ létezik, televízió mindig lesz. De ha belekukkantanánk a jövőbe, egy olyan televíziót (és adásokat) láthatnánk, amelyek nyomokban sem emlékeztetnek napjaink műsorfelépítésére. A jelenlegi műsorsugárzást tönkretette, illetve tönkre fogja tenni az internet – ezt a folyamatot éljük át most.
No de Mónika? 850 háztartás?
Az első és legfontosabb, amit tudnunk kell a modern televíziózással kapcsolatban, az a bizonyos, a műsorigazgatók által párásodó szemüveggel és remegő ajkakkal szent grálként emlegetett, a kereskedelmi tévék folyosójának falára kifüggesztett, AGB nézettségmérés. Ennek alapján szokták ők mondani, hogy ezt vagy azt a műsort „csütörtökön 2 345 688-an nézték"…
A televíziók által emlegetett számok azonban gyakorlatilag nem léteznek. A csatornáknak és a produkciókat gyártó stúdióknak ugyanis gyakorlatilag halvány lila gőzük sincs arról, mennyien néznek egy-egy műsort vagy műsorsávot. Miért is?
Nos, az interneten a nézettség konkrét és megfogható: ha erre a cikkre X ezer ember kattint, akkor azt mi lemérjük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez X ezer különböző ember (de legalábbis ugyanannyi különböző gép/IP cím) volt. Ha senki nem kattint, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a cikk bukás. Egyszerű. Világos. Tévedhetetlen.
A hagyományos (nem digitális) műsorszórás esetében ez nem működik. Az egyetlen visszajelzés" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.