Lassú kezdés után lendületet kaptak a hazai internetes banki szolgáltatások: a legnagyobb pénzintézetnél a lakossági átutalások felét már elektronikusan adják le az ügyfelek. Az igazi boom az utóbbi másfél-két évben történt, annak ellenére, hogy a legtöbb bank már legalább öt éve nyújt internetes és mobilszolgáltatásokat.
Forrás: Népszabadság Online
"Alaptalan félelmek és tévhitek miatt nyer teret nálunk a szokásosnál lassabban az online bankolás - állítják banki szakértők -, pedig a szolgáltatások mindig az épp elérhető legmagasabb színvonalon állnak rendelkezésre. Azt azért hozzá kell tenni: a folyamatnak természetes evolúciója van, előbb az internetnek kellett elterjednie - ami szintén jóval lassabban ment annál, mint amire a szakemberek számítottak. Az emberek aztán fokozatosan megismerkedtek az online banki szolgáltatásokkal, átutalásokat, lekötéseket kezdeményeztek, s ma már kétség sem fér a szolgáltatások biztonságához.
Egyénenként változó, ki és miért csatlakozik az elektronikusan bankolók táborához: van, akit ismerősei inspirálnak, mások egy hosszas postai sorban állás után jutnak arra az elhatározásra, hogy inkább a karosszékből fizetik be a csekkeket. Mivel az ár még mindig döntő, sokakat az elektronikus tranzakciók csökkentett ára győzött meg, mások pedig akkor jelentkeztek be a rendszerbe, amikor bankjuk felajánlotta: nem kér számlakivonati díjat, ha a számlát nem kell postán kiküldenie.
Adathalász-támadások ide vagy oda, a szolgáltatásokat a magyar bankolók biztonságosnak tartják:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.