Miért fontos a közösségi média? ● Félelem & apátia a legfőbb akadályok között ● Hogyan használhatjuk hatékonyan a közösségi média csatornákat? ● Mi az ami nem, vagy kevésbé hatékony? ● Az egyik lehetséges kulcsszó - Részvétel
Forrás: Terepnapló -Médiapiaci- és web bazár
"A bannerek és keresőhirdetések közös pontja, hogy eleve adottak a látogató számára, a tartalmát nem befolyásolhatják érdemben, maximum úgy mondhatnak róluk véleményt, hogy eleve meg se jelenítik őket, vagy kattintanak / nem kattintanak rá. Ezen túlmenően a visszacsatolási lehetőség minimális.
Az üzenetet, kreatívot ráadásul a legtöbb esetben egyszer kell csak elkészíteni, kihelyezés után a kampány szinte "megy magától" a standard kampánykövetést, és különböző hatékonysági mutatók elemzését leszámítva.
Ezek az üzenetek és kampányok a hagyományos, lineáris modellben alapvetően kitűnően működnek, egyfajta replikációjaként a televízióból, sajtóból megszokott megoldásoknak.
A növekvő jelentőségű közösségi média (vagy ha úgy tetszik, web2) viszont sokkal mélyebb bevonodást, és kommunikációt feltételez a másik fél részéről, aki itt lehet(ne) a hirdető.
A kvázi "statikus", klasszikus hirdetési formátumok azonban jelenleg legtöbbször egyfajta "idegen testként" éktelenkednek ezeken az oldalakon, szolgáltatásokban.
A hirdetőnek olyan szerepeket kellene betölteni ezeken az platformokon, amelyekre általában se a megfelelő apparátus, se a kapacitás nem áll rendelkezésre. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy "a cég" nem tud a hagyományos, anonim formában üzeneteket elhelyezni, mint egy hirdetés, vagy sajtóközlemény esetén, jobb esetben nevesítve vannak a párbeszédben résztvevők.
Miért fontos a közösségi média?
A szakma szereplői feltételezhetően kutatási adatok és tanulmányok nélkül is pontosan tisztába vannak a kommunikációs folyamatok átalakulásával, a közösségi média jelentőségével.
Amennyiben mégis számszerűsíteni szeretnénk ezeket a folyamatokat,"... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.