A korszellem változása
2008. október 13. írta: vecseilaszlo

A korszellem változása

Google keresőkifejezések listája 1999 - 2007

A Google 1999 óta készíti el nemzetközi szinten, 2006 óta pedig hazánkban is a legnépszerűbb, illetve a leggyorsabban terjedő keresőkifejezések listáját, amelyekből kiderül, hogy az adott évben kik voltak azok a közszereplők, melyek voltak azok az események, történések, amelyek a leginkább megmozgatták az internetezők fantáziáját. A cég tízedik születésnapja alkalmából újra közzétette az elmúlt évek listáit.

Az 1999. év legnépszerűbb nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Pokémon
2.    Apollo
3.    Slashdot
4.    y2k
5.    „Esőkabát” maffia
6.    Floyd hurrikán
7.    Koszovó
8.    DeCSS
9.    MIT Egyetem
10.  Star Wars

A legnépszerűbb keresőkifejezések listája egy adott időszak, jelen esetben az 1999-es év legtöbbet keresett kulcsszavait rangsorolja.

1999-ben a legnépszerűbb keresőszó a Pokémon volt. A japán rajzfilmsorozat hatalmas népszerűségnek örvendett az egész világon és persze hazánkban is. A y2k is a kedvenc témák közé tartozott, hiszen a világhálon sokan 2000-re jósolták a világvége mellett az összes számítógép leállását, az infrastruktúra összeomlását is. Az informatika világában elmaradt a katasztrófa, a természet azonban már nem volt ilyen kegyes az emberiséghez, hiszen a Floyd hurrikán jelentette fenyegetés miatt 2,6 millió embert kellett evakuálni az Egyesült Államokban.

A 2000. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Napster
2.    Britney Spears
3.    Olimpia
4.    Gnutella
5.    Választás
6.    Gazdaság   
7.    Big Brother
8.    CNN
9.    Survivor
10.  Tour de France

2000-től a Google áttért a leggyorsabban terjedő keresőkifejezések listájára, amely azt mutatja, hogy az előző időszakhoz képest melyik keresőkifejezés népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben.

A popzene állandó beszédtémát szolgáltat a nagyközönségnek, feltörekvő szupersztárként Britney Spears magánélete pedig különösen kedvelt témája volt a bulvársajtónak és a netezőknek is. Az aktuális amerikai elnökválasztás és a sportesemények is sok látogatót vonzottak, így az olimpiai játékok és a Tour de France is a leggyorsabban terjedő kifejezések között volt. A valóságshow-k is ekkoriban értek népszerűségük csúcsára, így a Big Brother és a Survivor is a legkeresettebb kifejezések közé tudott kerülni.

A 2001. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Nostradamus
2.    CNN
3.    World Trade Center
4.    Harry Potter
5.    Anthrax
6.    Windows XP
7.    Osama Bin Laden
8.    Audiogalaxy
9.    Taliban
10.   Loft Story

A 2001-es év leggyorsabban terjedő kifejezéseit nagyban meghatározta a szeptember 11-i World Trade Center elleni repülőgépes terrortámadás. A CNN, a World Trade Center, Osama Bin Laden és az anthrax kulcsszavak ezért terjedhettek olyan gyorsan. A Windows XP-t 2001-ben mutatták be, a Harry Potter és a bölcsek köve című mozifilm premierje is erre az évre esett, így nem csoda, hogy ilyen hatalmas volt irántuk az érdeklődés.

A 2002. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Pókember
2.    Shakira
3.    Téli olimpia
4.    Futball világbajnokság
5.    Avril Lavigne
6.    Star Wars
7.    Eminem
8.    American Idol
9.    Morrowind
10.  Warcraft 3

A popszakma feltörekvő csillagai ismét sokak érdeklődését keltették fel: Eminem, Shakira és Avril Lavigne népszerűsége is ebben az időszakban nőtt meg igazán. Eközben egy új valóságshow tűnt fel a tengerentúlon, az American Idol, amely a Megasztárhoz hasonlóan tehetséges énekeseknek nyújtott kiugrási lehetőséget. A sport és a számítógépes játékok szintén rendkívül népszerűek voltak, így a téli olimpiai játékok, a futball világbajnokság, a Morrowind nevű szerepjáték és a stratégiai játékok egyik királya, a Warcraft 3 is bekerült a tízes listába.

A 2003. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Britney Spears
2.    Harry Potter
3.    Mátrix
4.    Shakira
5.    David Beckham
6.    50 Cent
7.    Irak
8.    A gyűrűk ura
9.    Kobe Bryant
10.  Tour de France

2003-ban hasonló témák vonzották a netezőket, mint egy évvel korábban. A lista új sztárjai közé tartozott a futballista David Beckham, a rapper 50 Cent és a kosárlabdázó Kobe Bryant is. A Mátrix és A gyűrűk ura folytatását az első részek világsikere miatt hatalmasra nőtt rajongótábor várta, ennek köszönhetők a kiváló helyezések.

A 2004. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Britney Spears
2.    Paris Hilton
3.    Christina Aguilera
4.    Pamela Andreson
5.    Chat
6.    Játékok
7.    Carmen Electra
8.    Orlando Bloom
9.    Harry Potter
10.  mp3

2004-ben a szőke nők világuralomra törtek, ezt jól mutatja, hogy az első négy helyet Britney Spears, Paris Hilton, Christina Aguilera és Pamela Anderson sajátította ki. A filmek közül a Harry Potter került fel a listára, de Orlando Bloom előkeleő helyezése arra utal, hogy Legolast és A gyűrűk ura befejező részét is sokan várták. A zenekiadókat ekkor már az mp3-nak ezen a listán való előkelő helyezése is arra figyelmeztette, hogy radikálisan át kell alakítaniuk stratégiájukat, ha a XXI. században is talpon akarnak maradni.

A 2005. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Myspace
2.    Ares
3.    Baidu
4.    Wikipedia
5.    Orkut
6.    iTunes
7.    Sky News
8.    World of Warcraft
9.    Green Day
10.  Leonardo da Vinci

2005-ben egyre inkább a technika és az internet világa felé fordultak a felhasználók. Az egyik legnagyobb amerikai közösségépítő oldal, a Myspace és a legnagyobb internetes enciklopédia, a bárki által szerkeszthető Wikipedia is ekkor került be  a köztudatba, de a legnépszerűbb kínai keresőmotor, a Baidu is sokak érdeklődését felkeltette. Ebben az évben tért vissza a színpadra a Green Day, a ’90-es évek egyik meghatározó punk zenekara, Leonardo da Vinci pedig Dan Brown A da Vinci kód című műve miatt szerezhette meg a tizedik helyet.

A 2006. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    Bebo
2.    Myspace
3.    Futball világbajnokság
4.    Metacafe
5.    Radioblog
6.    Wikipedia
7.    Videó
8.    Rebelde
9.    Mininova
10.  Wiki

2006-ban a Myspace-en kívül egy másik közösségépítő oldal, a Bebo is felkerült a listára, a Wikipedia mellett pedig a wiki fogalmát is mind többen megismerték. A YouTube indulásának évében az online videók is egyre nagyobb tért hódítottak, a futball világbajnokség pedig négy év után ismét az érdeklődés középpontjába került.

A 2006. év leggyorsabban terjedő magyarországi keresőkifejezései:
1.    iwiw
2.    ingyenfilmek
3.    Tokio Hotel
4.    Chuck Norris
5.    Utorrent
6.    Digitv
7.    Választás
8.    hotdog
9.    Prison Break
10.   Karsai Zita

A nemzetközi trendeknek megfelelően itthon is egy közösségi oldal, az iwiw végzett az élen 2006-ban. Popzenei téren a Tokio Hotel hódította meg a fiatalokat, a kicsit idősebbek pedig a parlamenti választásokkal és az azt megelőző kampánnyal foglalkoztak sokat. A zeneipar után a filmipar is veszélybe került, ezt jelezte az Utorrent és ingyenfilmek kifejezések óriási népszerűsége. A tévés világ legnagyobb érdeklődést kiváltó sztárja a tánctudásán kívül pikáns fotóiról is ismertté vált Karsai Zita volt, aki a Megatáncban tűnt fel.

A 2007. év leggyorsabban terjedő nemzetközi keresőkifejezései:
1.    iPhone
2.    Badoo
3.    Facebook
4.    Dailymotion
5.    Webkinz
6.    Youtube
7.    Ebuddy
8.    Second Life
9.    Hi5
10.  Club Penguin

A korábbi évek Myspace-es sikerei után az eredetileg amerikai egyetemisták számára létrehozott közösségépítő oldal, a Facebook vált a legtrendibbé, de a Hi5 sem panaszkodhatott helyezése miatt. Népszerűségben azonban még őket is megelőzte az Apple hatalmas felhajtással beharangozott telefonja, az iPhone. Az online videók hatalmas népszerűségére a YouTube hatodik helye volt a bizonyíték.

A 2007. év leggyorsabban terjedő magyarországi keresőkifejezései::
1.    Youtube
2.    iwiw
3.    Myvip
4.    Vatera
5.    Love
6.    Emo
7.    Startlap
8.    Port
9.    Hotdog
10.  Elvira

Ahogy a nagyvilágban, úgy nálunk is tarolt a YouTube, sőt nemzetközi szerepléséhez képest öt hellyel előrébb lépett. A 2006-os győztes, az Iwiw a dobogó második fokán zárta az évet, de szorosan követte legnagyobb vetélytársa, a Myvip. A Tokio Hotel 2006 után nem tudott a listán maradni, de az általuk képviselt életérzés, az emo a hatodik helyre került. A magyar internetezők fantáziáját sok hazai weboldal megmozgatta, ennek köszönhető a közösségi oldalak mellett a Vatera, a Love.hu, a Startlap, a Port.hu, a Hotdog és az Elvira előkelő helyezése is.

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr1708454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása