Vásárlási módok ● Ingyenes szállítás és áruhiány ● Veszélyek azért vannak ● Parkolni nehezebb ● Vigyázzunk a személyes adatainkra ● Hol vásárolhatunk nyugodtan?
Forrás: Piac&Profit
Szerző: Dzindzisz Sztefan
"Egyre több magyar vásárol az interneten, aminek köszönhetően szépen fejlődik a piac, dinamikusan nő az online áruházak száma. A legnépszerűbb termék továbbra is a könyv, cd, póló hármas, de egyre többen keresnek lakást is a világhálón. A lehetőségek kecsegtetőek, de érdemes vigyázni, mert sok az adathalász.
Bár a hazai online piac folyamatosan erősödik, még mindig csak a kiskereskedelmi forgalom egy százalék teszi ki - közölte a Piac és Profit érdeklődésére Bőgel György, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK) elnöke. A lakosság tendenciaváltása az utóbbi években erősödött meg, amit a cégek is próbálnak követni, így mára már mintegy egy-kétezer cég árulja portékáit az interneten.
A folyamatos fejlődést megerősíti a WebShop-Experts Kft. nemrég elkészített felmérése is, mely szerint a hazai webáruházak a kezdetek utáni első évben több mint 50 százalékos növekedést érnek el, míg indulásuktól számított 4 év múlva látogatottságuk közel megnégyszereződik. A kutatás szerint az online árusítással foglalkozó vállalkozások átlagosan napi ezer fős látogatóval számolhatnak, az egy, két, illetve három éve alakultak esetén ez 500-850 főt jelent, míg a négy, öt éve, vagy ettől régebben alakultak pedig ezernél is több érdeklődőt jegyezhetnek.
A növekedés tehát dinamikus, hasonló a régióbeli országokhoz, ám továbbra is jelentősen elmarad az USA-tól, Japántól, vagy éppen a skandináv országoktól - közölte Bőgel György. Elmondása szerint az Egyesült Államokban mára már a kiskereskedelem mintegy tíz százalékát tesz ki az online árucsere, ez az a szám, amit hazánk - bár a következő években hasonlóan lendületes növekedés várható - sosem fog elérni. A gond a helyi adottságokkal van, hiszen "kis ország vagyunk, tele olyan nagy áruházzal, ami elérhető távolságon belül van", így nem szorulunk annyira rá arra, hogy az interneten vásároljuk árut." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.