Hogyan olvasunk a weben?
Forrás: Agent.Portal
Szerző: Laufer
"A legújabb kutatások alátámasztják, hogy a neten csak a 20-30%-át olvassuk el a megjelenített tartalomnak. Ritkábban használjuk a vissza gombot, és böngészéseink során inkább hagyatkozunk az szájt által ajánlott tartalomra.
Jakob Nielsen neve egybeforrt a weboldalak használhatósági (usability) elemezésével. Magyarul 2002-ben megjelent Web-design című könyve - akárcsak a világ minden országában - idehaza is bestseller lett, és azóta is alapműként tekintenek rá a területen dolgozó kutatók.
Nem olvasunk csak pásztázunk
Mikor tíz éve először végzett kutatást arról, hogy "a felhasználók hogyan olvasnak a weben", röviden azt a választ adta rá, hogy "sehogy". Nielsen hívta fel a figyelmet arra, hogy az interneten a userek a legtöbb esetben nem olvasnak, hanem scannelnek. Átfutják, végigpásztázzák az oldalak tartalmát, megnézik a főcímeket, az illusztrációkat, a kiemelt szavakat és számokat, beleolvasnak az első bekezdésbe, stb. Csak ha úgy döntenek, hogy kifejezetten fontos számukra az adott lap tartalma, akkor látnak neki a szisztematikus olvasásnak.
Nielsen legújabb vizsgálatát egy német kutatócsoport adataira alapozta." ... >>