Látogatottság mérés vs. Látogatottság mérés
Forrás: internet-marketing.hu
Miért van az, hogy amikor látogatottság mérésről beszélünk, egyesek egyből a hatékonyság-növekedésre gondolnak, míg másoknak csak unalmas adathalmazok és értelmezhetetlen statisztikák jutnak eszükbe?
Cikkünkben letisztázzuk, hogy milyen két különböző jelentés rejlik a látogatottság mérés kifejezés mögött, és hogy miért elengedhetetlen, hogy megkülönböztessük ezt a két fogalmat. Mire cikkünk végére ér, pontosan fogja érteni, hogy marketingesként miért érdemes eltöltenie akár napi 5-10 percet is weboldala látogatottsági adatainak átnézésével!
A látogatottság mérés evolúciója
A látogatottsági statisztikák célja az Internet elindulásakor - és még jó pár évig - főleg technikai volt. Leginkább a webszerverek terhelését mérték különböző mérőszámokkal, és főleg az volt a cél, hogy a szerver rendszergazdája nyomon tudja követni a gép technikai állapotát, és a számokból észre tudja venni, ha annak valamilyen javításra, fejlesztésre, bővítésre van szüksége.
A mai napig is vannak ilyen statisztikák, ... >>