Bounce rate
Forrás: SEO blog - Longhand
Nagy különbség az offline és az online kereskedelem között, hogy utóbbinál nemcsak azt tudjuk, hogy mikor, miből, mennyiért, mit és hányan vásároltak, hanem azt is, hogy mit és miért nem - persze csak ha van az áruházunk "mögött" egy használható analitikai szoftver. Bizony furcsa módon a nem vásárlások is nagyon sok és fontos információval szolgálhatnak a hatékonyságunk növelése érdekében.
"Mennyire hatékonyak a ránk hivatkozó linkek?
Legyen az fizetett link, fórum aláírás, keresőből érkező kulcsszavas találat vagy bármilyen egyéb hivatkozás.
Melyek azok a források ahonnan ideális esetben visszatérő látogatókat kaphatunk?
Az ilyen kérdések egyik mérőeszköze a webes statisztikákban a bounce rate.
(update:
idáig a korábbi post vágatlanul, de némi “öncenzúrát” kellett hogy gyakoroljak és javítsak a lenti bejegyzésen ugyanis Misa jelezte e-mailben, hogy rosszak az információim, az idő nem számít google analytics esetén (meg általában sem nagyon…) a bounce rate számításába. Külön kezelendő tényező. Így nem csak az általa kapott százalékos értéket kell magában venni, hanem külön szempontként az oldalon töltött időket is, ha pontosabb képet szeretnénk kapni a látogatóink kapcsán. Ennek megfelelően módosítottam a cikket, elnézést a korábbi pontatlan tartalomért, szentül meg voltam győződve, hogy a bounce rate érték az idő statisztikákat is feldolgozza. Tévedtem. Köszönöm Misa a segítséget!)
A bounce rate érték jellemzője, hogy mennyi az azon látogatók aránya
akik egy oldalt néztek meg (a belépő és kilépő oldal azonos).
A bounce rate egy mérőeszköz nemcsak magunk, ..." >>