
Forrás: WebShop Experts
Szerző: Bonasource
Figyelje hogyan használják a honlapját
Nagyon gyakran a cégek a dizájn fejlesztését arra alapozzák, hogy több verziót megmutatnak felhasználók egy csoportjának, és az azoknak tetszőt alkalmazzák. Ez hibás felfogás. Miért? Ha ezen felhasználók nem probálták használni is ezt a dizájnt, akkor a választásukat kizárólag a látvány fogja befolyásolni. Csak a külsőségek alapján történő választáskor, a döntés megindoklása sokszor ellentétes azoknak a felhasználóknak a vélemenyével, akik ténylegesen is használták a honlapot.
Egy forgó jel például nagyon hatásosan néz ki, még akkor is, ha nincs semmi funkciója. Azonban tényleges használat közben, hétköznapi helyzetben valószínűleg elvonja a használók figyelmét, sőt még zavarja is őket.
Ahhoz, hogy kiderüljön melyik dizájn a legmegfelelőbb, figyeljük a felhasználókat ahogy bizonyos feladatokat megoldanak a honlapon:
* Nézzük mit csinálnak ténylegesen.
* Ne higyjük el amit mondanak arról, hogy mit csinálnak.
* Semmiképp ne higyjük el amikor azt mondják, hogy a jövöben mit fognak csinálni.
Vegyük példának azt, hogy egy felmérés szerint az emberek 50% többet vásárolna ecommerce honlapokról, ha a termékek 3D-ben megszemlélhetőek lennének. Ez azt jelenti, hogy gyorsan meg kellene valósítani ezt a szolgáltatást? ... >>
(Figyelem! A teljes cikk elolvasása csak regisztráció után lehetséges, viszont cserébe egy nagyon jól használható és gyakorlati tanácsokban bővelkedő cikksorozatot kapsz)
E-kereskedelmi Használhatósági Útmutató 2. rész