Webanalitika, avagy mire nem kattint az olvasó?
2008. június 03. írta: vecseilaszlo

Webanalitika, avagy mire nem kattint az olvasó?

A hatékony weboldal titka - Webanalitika, avagy mire nem kattint az olvasó?



Forrás: hvg.hu
Szerző: Bogschütz Dániel


Mik azok a tartalmak, amelyek leginkább érdeklik a felhasználókat és melyek azok, amikre senki sem kíváncsi? Mit kell változtatni ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek? Megtérül-e az internetes reklámokra fordított pénz? Minden cég azt szeretné, ha pontosan ismerné a vevőköre igényeit, szokásait. A webanalitika felel azért, hogy ezek a kimutatások bármikor elérhetőek legyenek.

A webanalitika az online marketing olyan területe, amelynek szükségessége megkérdőjelezhetetlen. Hihetetlen, de a kkv-szektor szereplői közül a legtöbb cégnek nincs pontos kimutatása arról, hogy a vállalati weboldal hogyan teljesít a gyakorlatban. Pedig a webanalitika lehetővé teszi, hogy számszerű adatok alapján nyomon követhető legyen minden felhasználói kattintás, ami a webszájton történik. Ezekre odafigyelve a weboldal hatékonysága nagymértékben növelhető, ráadásul a webanalitika alkalmazása nélkül az internetes reklám sem sokkal több, mint egyszerű megjelenés. Persze egy webanalitikai rendszer rengeteg adatot kínál, de a teljesség igénye nélkül vizsgáljuk meg, mi minden tudható meg ezekből a jelentésekből.

A vállalati webszájt hatékonysága – az első lépések a siker felé
Látogatók száma Ez az adat talán a legalapvetőbb, amivel jó, ha tisztában van a weboldal tulajdonosa. Ha túl alacsony az eredmény, akkor sem szabad elkeseredni, csak érdemes elgondolkozni a hatékonyságnövelésen. A webfejlesztés túl nagy költséget jelent ahhoz, hogy utána a weboldal elriassza a látogatókat.

Látogatás ideje Ezek a számok megmutatják, hogy mennyi az átlagosan eltöltött idő a weboldalon. Szerencsés, ha ez a szám minél távolabb van a nullától, hiszen az azt jelentené, hogy a felhasználók az őket érdeklő tartalom hiányában az első mondat után elhagyták az oldalt. Ha a webes felület sikeresen leköti a figyelmet, akkor nagy lépés történt a látogatói bizalom kiépítése felé.

Szintén a tartalomra voksolnak a felhasználók a „látogatások mélysége” elnevezésű mérőszámmal. Ez jelöli azt, hogy az érdeklődők átlagosan ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr31501391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása