Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?
2008. május 27. írta: vecseilaszlo

Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?

Költséghatékony tippek cégeknek - Online reklámok, avagy mikor kattintunk a hirdetésre?


Forrás: hvg.hu
Szerző: Bogschütz Dániel


A PPC (vagy CPC) hirdetések a hazai online reklámok legújabb generációjához tartoznak. A Pay Per Click (vagy Cost Per Click) kattintás alapú elszámolást jelent, azaz csak azok után a megjelenések után fizet a hirdető cég, amire rákattintanak az érdeklődők. Az, hogy végül kiből lesz ügyfél, már a vállalati webszájton és a cégen múlik. Mi mindenre figyeljen az a vállalkozás, amelyik rutin nélkül szeretne eredményeket elérni a kattintás alapú reklámok világában?

Már itthon is több vállalat kínál eredményes megoldásokat PPC alapon, s az elv a legtöbb esetben hasonló, ezért a gyakorlati alkalmazást egy konkrét rendszeren, a Google Adwords-ön mutatjuk be. A hirdetések a Google találati oldalainak jobb oldalán fognak megjelenni. A rendszer „belépési” díja 2000 forint, a többi költséget az átkattintások jelentik. Egy átlagos kulcsszó kattintási ára 60 forint körül van, persze attól függ, hogy az adott kulcsszó mennyire keresett a cégek körében; egy parittyakészítő vállalkozó akár 10 forint környékén is tud hirdetni, míg mondjuk egy marketing-tanácsadó cég egyes kulcsszavainak kattintási értéke az 1000 forintot is meghaladhatja.

A hirdetés lépései a gyakorlatban

1. Kulcsszavak kiválasztása:

Mivel a kulcsszavak megvásárlása licit alapon történik, ezért itt is fontos, hogy ne csak az általános kulcsszavakra koncentráljon egy cég, mivel azokra a hirdetők között nagy a verseny, és ez befolyásolja a hirdetés elhelyezkedését, ráadásul egy kattintás ára is magasabban lesz. Célszerű elgondolkozni olyan szinonimákon is, amelyek még hoznak kattintást, de a hirdetői verseny alacsony mértéke miatt mégis eredményesebbek lesznek, mint egy-egy szektor vagy tevékenység „slágerszavai”. A kulcsszavak megválasztásánál az Adwords rendszer is segít, hiszen egy-egy kulcsszó esetében a hirdető megnézheti, hogy arra az adott szóra mekkora a hirdetési verseny, mekkora a rákeresési gyakoriság, ráadásul szinonimákat, szókapcsolatokat is felkínál a rendszer ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr84490153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása