
Forrás: JabJab blog - Keresőmarketing egyszerűbben
A keresőmarketing igazi ereje abban rejlik, hogy olyan emberekhez juttat el információk (és akkor) akik és amikor éppen aktívan keresnek, nyitottak a témában még a hirdetésre is.
Amikor valaki beírja a keresését egy keresőbe, akkor a reklámüzeneteknek is pontosan annyi relevanciát tulajdonít mint az organikus találatoknak (a legtöbb felhasználónak ez az elkülönítés meg sem fordul a fejében).
A keresőmarketing sikere azon (is) múlik, hogy a kiválasztott kulcsszavak valóban azok a szavak-e amelyeket a felhasználó (leendő ügyfél) beír a keresőbe. Ha a kulcsszavak kiválasztása nem megfelelő, bizony a kampány hatékonysága is csökken.
Nyolc jellemző hiba a kulcsszavak kiválasztása során:
1, Olyan kulcsszavak használata amelyet az emberek soha nem használnak.
A hiba forrása legtöbbször az, hogy a cég nem ismeri az embereket, a piacát, és házon belüli zsargont használva próbál hirdetni. Az emberek pedig nem a céges zsargont ismerik, ők a köznyelvet beszélik. Még a legnyitottabb agyú emberek sem tudják elkerülni a marketing rövidlátást, ezek a szavak annyira beleégtek a céges dolgozók agyába, hogy nehéz tőlük megszabadulni.
Mondok magyar példákat. A légitársaságok folyamatosan mindenféle jegyosztályról beszélnek, pedig a gépeken maximum kettő osztály van, a turista és a kivételezettek (First Class? Business class?)
Vagy szállást keresgélve az emberek egy része félpanzió szóra is keres, a másik felük pedig reggelivel és vacsorával, vagy étkezéssel egészíti ki a keresést.
Van egy másik tipikus hibaforrás is ... >>