
A kedvező folyamatok ellenére sajnos még mindig nagyon kicsi a magyar e-kereskedelmi szektor – erről beszéltem a nemrégiben megrendezett E-business Symposium 2008 rendezvényen, ahol többedmagammal a hazai és nemzetközi e-commerce aktuális helyzetéről és kihívásairól tartottunk előadásokat. (Az előadásom PPT formátumban letölthető a bejegyzés végén található linkről.)
Mielőtt azonban rátértem volna a konkrétumokra, a rendezvény első előadójaként fontosnak tartottam, hogy egyáltalán tisztázzuk az e-commerce fogalmát, és megpróbáltam különválasztani az e-business témakörétől. Az e-kereskedelem vagy e-commerce azt jelenti, hogy elektronikus rendszeren keresztül történik a tranzakció, az e-businessnek ez viszont nem feltétele. Gondoljunk csak egy interneten keresztül meghirdetett ingatlanra, amelynek sikeres adás-vétele azután nem a weben zajlik le. De vajon tényleg ennyire egyértelműek a határvonalak?
Fel is hoztam néhány példát: a webshopok és aukciós portálok természetesen az e-commerce piacba sorolandók, de az ár-összehasonlító oldalak - mint amilyen a ... >>