Rengeteg tilalom az új reklámtörvényben is
Parlamenti elfogadásra vár az új reklámtörvény, amely a jelenlegi helyzethez hasonlóan elsősorban azokat az összehasonlító reklámokat tilalmazza, amely más vállalkozás jó hírnevét, cégnevét és árujelzőjét sérti. A jövőben is tilos lesz a dohányreklám, bizonyos kivételekkel, de a hatóságok továbbra is felléphetnek a fiatalok erkölcsi fejlődésének a káros befolyásolása esetén is.
Az EU irányelveinek az átültetése miatt vált szükségessé a gazdasági reklámtevékenységet érintő előírások módosítása. A közelmúltban került a parlament elé az erről szóló tervezet, amelyet az időközben megszüntetett Gazdasági és Közlekedési Minisztérium készített elő. Tekintve, hogy viszonylag sok ponton érintik az új előírások a jelenlegi törvényt, a javaslat kidolgozói egy teljesen új jogszabály elfogadása mellett tették le a voksukat.
A megtévesztő reklám tilalmának kimondása mellett szűkítenék a törvény személyi hatályát az üzleti vállalkozások egymás közötti ügyleteire, illetve a versenytársak tevékenységét érintő, úgynevezett b2b kapcsolatokra. Ebből következően a reklámtörvény előírásait csak akkor lehet alkalmazni, ha a megtévesztő reklámra címzettje kizárólag vállalkozás, illetve gazdasági, szakmai tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró nem természetes személy - olvasható a tervezet miniszteri indokolásában.
Az üzleti vállalkozások és a fogyasztók közötti, b2c kapcsolatok tekintetében a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló, ugyancsak parlamenti elfogadásra váró javaslat szabályozhatja a reklámozással összefüggő visszaéléseket ... >>
A bejegyzés trackback címe:
https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr11468179
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.