
A netezők legtöbb esetben nem cégnévre, hanem termékre vagy szolgáltatásra keresnek rá. A keresők találati oldalai közül kevesen nézik meg a 3. oldalnál hátrébb lévő találatokat. Nem érdemes tehát a véletlenre lehetne bízni cégünk megtalálhatóságát.
Egy keresőbarát weboldal felbecsülhetetlen érték, hiszen segítségével egy vállalkozás azokat a felhasználókat érheti el, akik érdeklődnek a tevékenysége iránt, ráadásul akkor, amikor fogékonyak az információkra. De mégis mire kell odafigyelni ahhoz, hogy egy oldal keresőbarát legyen?
Az átláthatóság kedvéért érdemes kettébontani a keresőkkel kapcsolatos marketing tevékenységet. Az egyik rész a SEO (Search Engine Optimalization) azaz Keresőoptimalizálás, aminek a segítségével egy keresőkre optimalizált weboldal alakítható ki. A másik a SEM (Search Engine Marketing), ami minden olyan reklámtevékenységet magában foglal, ami a keresőkkel kapcsolatos (például a PPC hirdetések). Most kiderül, mikor díjazzák a keresők jobb találati pozícióval díjazzák az elvégzett munkát, vagyis a céges honlapot. A keresőoptimalizálást eszerint a következő 3 elemre érdemes szétbontani: ... >>