
Kutatásunkban a magyar on-line könyvkereskedelem piaci szerkezetét és a fogyasztók árelfogadással kapcsolatos viselkedését kívántuk megvizsgálni. Alapvető motivációnk egy dinamikusan fejlődő iparág működésének bemutatása, és olyan hiánypótló kutatás sorozat megkezdése, amelyik az e-kereskedelem közgazdaságtudományi és informatikai határterületén helyezkedik el.
Munkánk három fő részre tagozódik:
Az első fejezetben bemutattuk az ekereskedelem jelentőségét, a magyar internet adaptációs helyzetet fogyasztói szempontból, a könyvipar működését, és az on-line kereskedelem iparág átalakító hatásait.
A második fejezetben mélyinterjús vizsgálatok és másodlagos forrásból származó adatok alapján a hazai online könyvkereskedelem piaci szerkezetét elemeztük.
Végül a harmadik részben egy több száz fős fogyasztói mintát alapul véve az on-line piac árrugalmasságát, és a fogyasztói árelfogadás meghatározó tényezőit mértük fel és értékeltük.
... >>