Online reklámtorta - Mit hozhat még az Etarget az Indexnek?
2007. december 10. írta: vecseilaszlo

Online reklámtorta - Mit hozhat még az Etarget az Indexnek?

Online reklámtorta - Mit hozhat még az Etarget az Indexnek?

A reklámpiacon az idén csak az online média képes növelni bevételeit. Az egyik internetes szegmensben, a keresőmarketing-piacon például egyenesen 250 százalékos a bővülés.

Ádáz harcot folytattak a legutóbbi napokig a magyar internetpiac szereplői az Etarget a. s. nevű, pozsonyi székhelyű, online keresőmarketinggel foglalkozó cégért, amely Magyarországon az Etarget Kft.-vel képviselteti magát (lásd Klikkdíjak című írásunkat a 104. oldalon). Az erős nemzetközi versenyben végül az Index.hu Zrt. tulajdonosa, a Közép-európai Média és Kiadói Szolgáltató Zrt. (CEM) diadalmaskodott, ami nem meglepő fordulat, mivel az Index korábban is az Etarget közreműködésével szervezte tematikus hirdetéseit. Igaz, más magyarországi cégek éppen az együttműködésről tárgyaltak a szlovák társasággal, amikor értesültek az ügyletről. A versenyben lemaradt menedzserek egyike azzal vigasztalta magát, hogy az Etarget megvásárlásával úgyis megromlott volna a viszonyuk a keresőmarketing világpiacát meghatározó Google-lal.

Az Index körül egyébként is felgyorsultak az események, hiszen a CEM a múlt héten bejelentette, hogy jegyzett tőkéjét 100 millió forintról 1 milliárdra emelte. A társaságban Spéder Zoltán, az OTP Bank Nyrt. korábbi vezérigazgató-helyettese 10 százalékot szerzett, így az eddigi kizárólagos tulajdonos, Nobilis Kristóf részaránya 90 százalékra módosult. A CEM-csoporthoz az Indexen kívül a Velvet és a Totalcar internetes portálok, valamint az e-kereskedelemmel foglalkozó Bookline.hu Nyrt. 75 százaléka, illetve a Napi Gazdaság kiadójának 50 százaléka tartozik.

Az Etarget megvásárlásával Nobilisék fő motivációja az lehet, hogy az idén a keresőmarketing piaca Magyarországon 1 milliárd forintosra bővült, ami 250 százalékos ugrást jelent egyetlen év alatt. Bár ez így is csupán a töredéke az online hirdetési piacnak, sajátosságaiból adódóan a keresőmarketing további gyors felfutására lehet számítani ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr19499076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása