A fogyasztók jogai online vásárlóként
2007. december 01. írta: vecseilaszlo

A fogyasztók jogai online vásárlóként

Jogos önvédelem - A fogyasztók jogai online vásárlóként

Miközben az internetes vásárlásban már kezdünk gyakorlatot szerezni, nem árt, ha még a karácsonyi szezon előtt tájékozódunk arról, milyen jogaink is vannak fogyasztóként.

Miközben a hazai online kereskedelem forgalma növekszik, a magyar fogyasztók 60 százaléka nem tudja pontosan, milyen jogai is vannak internetes vásárlás esetén. Egy 2007 májusában készült felmérés szerint a magyaroknak csaknem a fele gondolja úgy, hogy fogyasztóként kevesebb joga van itthon, mint más uniós polgárnak. Pedig az EU-ban különleges fogyasztói jogok illetnek meg mindenkit az interneten és egyéb távközlési eszközön keresztül kötött szerződések esetén, így a magyarokat is. "Az EU-ban minden fogyasztó élhet a jogaival. Legyen tisztában velük!" - ezzel a jelmondattal indított információs kampányt az Európai Bizottság az Európai Unió valamennyi tagállamában, így Magyarországon is. Céljuk, hogy a közösség polgárai megismerjék fogyasztói jogaikat.

Online vásárlás során még a szerződés megkötése előtt próbáljuk meg begyűjteni a lehető legtöbb információt az értékesítőről, az áruról vagy a szolgáltatás lényeges tulajdonságairól, a fizetésről, a szállítás vagy a teljesítés feltételeiről, az elállási jogról, azaz a visszalépés feltételeiről. Ezeket az információkat a kereskedő ... >>

(Megjegyzés: a hvg.hu archívumát csak regisztrált felhasználók érhetik el)

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr53480561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása