Értékes világmárkák
2010. október 20. írta: vecseilaszlo

Értékes világmárkák

"A recesszió sem állította meg a világmárkák értékének növekedését: az amerikai Millward Brown tanácsadó cég összeállítása szerint a világ 100 legértékesebb, a legtöbb esetben cégnévként is ismert brandje összesen több mint 2 ezermilliárd dollárt ér, ami 8,5 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit."

Forrás: HVG

"Az értéket annak alapján állapítják meg, hogy mekkora forgalmat hoz, s ezzel milyen mértékben járul hozzá a márkanév az őt birtokló cég teljesítményéhez. A százas lista szereplői közül 52-nek az értéke emelkedett, nem volt ritka a két számjegyű növekedés, és 11 újonc került a rangsorba. A legnagyobb előretörésre a dél-koreai Samsung elektronikai vállalat volt képes, ám a 80 százalékos értéknövekedése is csak a 68. helyre volt elég. Az IBM és az Apple neve viszont a harmadával ér többet az egy évvel korábbinál, és ezzel sikerült megőrizniük második, illetve harmadik helyüket. Az amerikai technológiai cégek uralják az élmezőnyt az élen ismét a keresőjéről ismert Google áll, 114 milliárd dollárral, nagy riválisa, a Microsoft csak a negyedik. Pedig az ágazati rangsorban az információtechnológiai üzletág csak a harmadik helyen végzett a pénzügyi és a söripari márkák lényegesen jobban teljesítettek. A legnagyobb bukást a finn Nokia szenvedte el, márkaneve 58 százalékkal értékelődött le. Sovány vigasz, hogy 14,8 milliárd dollárral még így is az első ötvenben maradt."



A teljes lista megtekinthető a Millward Brown weboldalán
 

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr42378941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása