Az e-kereskedelem és a hosszú farok kapcsolata
2008. június 16. írta: vecseilaszlo

Az e-kereskedelem és a hosszú farok kapcsolata

Az e-kereskedelem és a hosszú farok kapcsolata



Forrás: WebShop Experts
Szerző: Zajdó Csaba



Avagy hogyan nyit az e-kereskedelem Ön számára olyan lehetőségeket, melyek az előző évezredben még elképzelhetetlenek voltak.

A keresleti görbék hosszú „farkára” utaló „long tail” kifejezést Chris Anderson használta először 2004. októberében az e-kereskedelem hagyományostól eltérő tulajdonságaira utalva. Elméletének lényege, hogy a nagy webáruházak, mint az Amazon és iTunes a korlátlan „polc-kapacitásnak” köszönhetően képesek a termékek jóval szélesebb körét forgalmazni, megengedve maguknak a luxust, hogy ne csak slágertermékekkel töltsék fel a polcokat.

Mivel jóval alacsonyabb költséggel jár számukra ezen kevésbé népszerű termékek forgalmazása, mint a hagyományos könyv- és zeneboltoknak, hirtelen kifizetődő lett a „készleten tartásuk”. És ezzel üzletileg igen jól is járnak: habár az eladások nagyobbik része továbbra is a slágertermékekből származik, becslések szerint 25-30% között lehet a legnépszerűbb 100 ezer terméken (!!) kívül eső termékkörből származó forgalom.

A jelenség azonban nem csak a könyv- és zeneiparban, hanem gyakorlatilag minden területen megfigyelhető: az e-kereskedelem egy új üzleti modelt teremtett, ahol a nem slágergyanús termékek forgalmazása is kifizetődő lehet a jóval alacsonyabb fix költségek miatt. Azaz az e-kereskedelem világában megérheti olyan termékeket is árulni, melyekre korábban üzletet alapozni „öngyilkosság” lett volna ... >>

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr76523356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása