A vállalatoknak 8 kritériumnak kell megfelelniük, hogy sikeresek legyenek a Facebook-on
2010. december 04. írta: vecseilaszlo

A vállalatoknak 8 kritériumnak kell megfelelniük, hogy sikeresek legyenek a Facebook-on

Egyre több magyar nagyvállalat próbálja kihasználni az immár több mint 1,6 millió magyar felhasználót számláló Facebook előnyeit (update: 2,3millió fő 2010. december 1 - a szerk.). Természetesen a digitális marketing egyik legfejlettebb piacán, az USA-ban sincs ez másként. Az amerikai Altimeter Group friss és ingyenesen elérhető 27 oldalas tanulmánya (lásd lent) szerint – a Society of Digital Agencies jelentésére hivatkozva – a világ szenior marketingeseinek több mint 45%-a 2010. év egyik legfontosabb feladatának a közösségi hálózatokon és alkalmazásokon történő részvételt tartotta. Ennek ellenére a hat iparág 30 legjelentősebb amerikai cégének közösségi hálózatokon és alkalmazásokon történő részvételét vizsgáló Altimeter Group jelentés szerint a cégek jelentős részének nincs ezzel kapcsolatosan kidolgozott stratégiája és így messze nem a leghatékonyabban használják ki a Facebook által nyújtott lehetőségeket.

Forrás: A közösségi média vállalati alkalmazása
Szerző: Gárdos Attila


"A vizsgált nagyvállalatok 2010. júniusi tevékenységét elemezték: az üzenőfali üzeneteket (wall posts), valamint a felső menüsor (tabs) alatti tartalmakat és alkalmazásokat vizsgálták.

A vizsgálat eredményeként elmondható, hogy a vizsgált 30 amerikai top nagyvállalat közül 14 messze nem használta ki azokat a lehetőségeket, amiket a közösségi média elvileg lehetővé tesz számukra.

A fogyasztók egyre jelentősebb része használja a Facebook-ot. Világszerte már több mint félmilliárd Facebook felhasználó van, akiknek fele napi szintű látogató és átlag 130 ismerőssel rendelkezik. Az USA-ban az átlagos internet felhasználó már több időt tölt naponta a Facebook-on, mint a Google, a Yahoo, a YouTube, a Microsoft, a Wikipedia és az Amazon oldalain együttvéve, szinte kihagyhatatlan kommunikációs eszközzé téve a Facebook-ot a vállalati marketing szempontjából.

A fogyasztók egyre inkább egymás véleményére támaszkodnak a vásárlási döntéseik meghozatala során – kihagyva a vállalatokat. Egy Nielsen kutatás szerint a vásárlók barátaik és családtagjaik véleményében bíznak a leginkább vásárlási döntéseik meghozatala során. Egy másik kutatás szerint a Facebook felhasználók 60%-a inkább fog egy olyan vállalatot/márkát ajánlani másoknak, aminek már rajongójává vált a Facebook-on. Ez egyrészt azt jelenti, hogy" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz


Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr862486214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása