A Web 2.0 - informatikai szempontból – egy, már meglévő technológiákat egyesítő gyűjtőfogalom, a felhasználókra vetítve leginkább a Twitter, Facebook, Flickr típusú alkalmazások gyűjtőneve. Jelen cikkükben Eperjesi Tamás, a CNW Zrt. értékesítési igazgatója boncolgatja, milyen gyakorlati haszna, eredménye lehet Web 2.0-es alkalmazásoknak a B2B szférában.
Forrás: Computerworld
Szerző: Eperjesi Tamás
"A közép- és nagyvállalati szegmensben gyakori szervezeti változások, a csoportokon átívelő munkafolyamatok, a komplex munkakörnyezet és az ügyekhez/ügyfelekhez kapcsolódó dokumentálandó kommunikáció szoros együttműködést kíván a szervezet munkatársaitól. Mindezek mellett említsük meg az informális adatok jelentőségének folyamatos növekedését, az új generációs (18-28 éves) munkavállalók informatikai kultúráját, és azt a tényt, hogy a cégek új ötletei, innovatív megoldásai sokszor a vállalat keretein kívüli forrásból - tehát az ügyfelektől és partnercégektől - érkeznek. A fentieket összegezve elmondhatjuk, hogy a szervezeti rugalmasság megőrzése és az együttműködés hatékonyságának javítása érdekében a nagyvállalatoknak egyre inkább szükségük van egy interaktív, tudásalapú, bárki számára elérhető vállalati közösségi rendszerre, azaz egy vállalati Web 2.0-re.
Ha megvizsgáljuk a vállalatok közti kereskedelem, kommunikáció, együttműködés szempontjából az üzletileg hasznos vállalati Web 2.0-es megoldásokat, akkor a következő közös tulajdonságokat vesszük észre:" ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.