Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Az integrált marketing fogalma, jelentősége
2009. február 03. írta: vecseilaszlo

Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Az integrált marketing fogalma, jelentősége

Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Az integrált marketing fogalma, jelentősége

Forrás: Szent Orbán Panzió keresőmarketingje (szakdolgozat, részlet)
Szerző: Deutsch Szabolcs - online marketing szakirány, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (VI/2. rész)



Az integrált marketing fogalma, jelentősége
Az online marketingnek a teljes marketingprogramot kell támogatnia. Nem önállóan létezik, hiszen az online összetevő csupán része a marketingmegoldásnak, és nem az egyedüli megoldás. A sikeres marketingkampányban voltaképpen az online szolgáltatásokat újabb elosztási csatornának lehet tekinteni, amelynek segítségével a vállalkozás kiszolgálja a meglévő, ill. reménybeli, internetet használó ügyfeleit, de ugyanez vonatkozik például az online reklámra vagy az online PR-ra is. Voltaképpen egyeznie kell az alapvető marketingüzenetnek az online reklám és az online értékesítésösztönzés területén a hagyományos területen folytatottakkal. Egységesen ugyanazt az üzenetet, logót, betűtípust és egyéb elemeket kell alkalmazni a való világban és a virtuális világban egyaránt, mindezt, az úgynevezett integrált marketing szellemében.

Az integrált marketing esetében három alkotó elem van, amelyre tekintettel kell lenni:

1. A következetes üzenet.
A vásárlónak, az ügyfélnek valamennyi médiában ugyanazzal az üzenettel kell találkoznia. Az azonos színösszeállítás, logo és tipográfia az ismerősség érzését kell, hogy jelentse az ügyfél számára a hitelességgel együtt, valamint az általunk sugallt jelentéstartalom elmélyítését is kell, hogy szolgálja.

2. Az interaktivitás.
A vásárló, az ügyfél párbeszédet folytat a céggel, a vállalkozással, és felvetéseire gyors, pontos, s ami ugyancsak lényeges, személyre szabott választ kap.

3. A küldetésmarketing.
Az online marketing is a vállalat egész tevékenységére kiterjedő küldetés meghatározásához kapcsolódik.

A konkrét marketingstratégia kiválasztása a versenypozíciók szemszögéből
A vállalkozásokat, a cégeket versenypozíció szempontjából négy csoportra osztjuk a célpiacon játszott szerepükre alapozva:

1. Vezetők.
Kezükben összpontosul a piac jelentős része, általában 40 %.

2. Kihívók.
A feltörekvő, nagyobb részesedésért harcoló vállalkozások piacrészesedése a piacból átlagosan 30 %.

3. Követők.
A pozíciók megtartására törekvőknek 20 %-nyi jut a piacból.

4. Meghúzódók.
Ezek a vállalkozások a mások által még le nem foglalt piaci részeket keresik maguknak. Egyedi piaci szegmentumok igényeit igyekeznek kielégíteni és kerülik a nagyokkal való összeütközést. A piacon mintegy 10 %-os részt képviselnek.

A meghúzódás kulcsgondolata ugyanis a specializáció. Lehetséges a szakosodás bizonyos piacra, fogyasztói körre, termékre vagy marketingmix-vonalra. Ez esetben a vállalkozás voltaképpen olyan piaci fülkéket (niche = fülke, nicher = meghúzódó vállalat) foglal el, amelyeket a nagyok hajlamosak elhanyagolni, figyelmen kívül hagyni, a meghúzódók viszont specializációjuk révén hatékonyan ki tudják szolgálni az idetartozó célpiacot.

Az ideális fülke jellemzői:
1. Elég nagy ahhoz, hogy vásárlóereje kellő jövedelmezőséget biztosítson.
2. Képes a potenciális növekedésre.
3. A vállalkozás kellő ügyességgel és megfelelő pénzeszközökkel rendelkezik a célpiac hatékony kiszolgálásához.
4. A nagy versenytársak szempontjából elhanyagolható.
5. A meghúzódó képes megvédeni magát a már kialakított goodwilljével a piacvezetők esetleges támadásakor.

A meghúzódás nagy kockázata miatt - könnyen eltűnhet, könnyen megtámadható a vállalkozás - célszerű a többszörös meghúzódást választani. Két vagy több piaci fülke esetén jobb a túlélési esély. Jó módszer az egész piacon szétszórt több fülke stratégiájának követése. Mindez voltaképpen egy nagy területen belül több részterületre való specializációt jelent.  [Forrás: Csapó Ida: http://lezlisoft.com/kikelet/szakdolgozat ]

Tartalom:
Az internet, mint marketingeszköz hasznosítási lehetősége a turizmusban
   A marketing lényege
   A stratégiáról általában
   A marketingstratégia két alapeleme
   Az online-marketing stratégia sajátosságai


Az integrált marketing fogalma, jelentősége
   A konkrét marketingstratégia kiválasztása a versenypozíciók szemszögéből

A turizmus miért fontos a Magyarországon?

   Az internet és a turizmus
   Az e-utazók igényei
   Az internet alkalmazása a marketingben


A keresőmarketing szerepe az internet marketingben
   Az internetes keresők általános működése
   Feltérképezés
   Indexelés
   A keresőprogram
   Az internetes keresők lelkivilága
   Bejárási mélység
   Az indexelés nem garantált
   Dinamikus és statikus linkek


Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?
   Látogatóink számának növelése
   A kulcsszó
   Link építés (linkbuilding)
   Linkgyűjtemények, katalógusok
   Linkcsere
   Egyéb linkszerzési lehetőségek
   Page Rank
   Milyen legyen a jó kulcsszó?


Szentorban.com projekt
   Kulcsszavainak meghatározása Google Adwords segítségével
   Titel tagok
   Meta jelzők (meta tags)
   Belső statikus linkek
   Képleírók (alt tags)
   Külső hivatkozó linkek
   File nevek és URL-ek fontossága
   SiteMap
   Head tagok

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr38918984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása