Szent Orbán Panzió keresőmarketingje: Az integrált marketing fogalma, jelentősége
Forrás: Szent Orbán Panzió keresőmarketingje (szakdolgozat, részlet)
Szerző: Deutsch Szabolcs - online marketing szakirány, Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (VI/2. rész)
Az integrált marketing fogalma, jelentősége
Az online marketingnek a teljes marketingprogramot kell támogatnia. Nem önállóan létezik, hiszen az online összetevő csupán része a marketingmegoldásnak, és nem az egyedüli megoldás. A sikeres marketingkampányban voltaképpen az online szolgáltatásokat újabb elosztási csatornának lehet tekinteni, amelynek segítségével a vállalkozás kiszolgálja a meglévő, ill. reménybeli, internetet használó ügyfeleit, de ugyanez vonatkozik például az online reklámra vagy az online PR-ra is. Voltaképpen egyeznie kell az alapvető marketingüzenetnek az online reklám és az online értékesítésösztönzés területén a hagyományos területen folytatottakkal. Egységesen ugyanazt az üzenetet, logót, betűtípust és egyéb elemeket kell alkalmazni a való világban és a virtuális világban egyaránt, mindezt, az úgynevezett integrált marketing szellemében.
Az integrált marketing esetében három alkotó elem van, amelyre tekintettel kell lenni:
1. A következetes üzenet.
A vásárlónak, az ügyfélnek valamennyi médiában ugyanazzal az üzenettel kell találkoznia. Az azonos színösszeállítás, logo és tipográfia az ismerősség érzését kell, hogy jelentse az ügyfél számára a hitelességgel együtt, valamint az általunk sugallt jelentéstartalom elmélyítését is kell, hogy szolgálja.
2. Az interaktivitás.
A vásárló, az ügyfél párbeszédet folytat a céggel, a vállalkozással, és felvetéseire gyors, pontos, s ami ugyancsak lényeges, személyre szabott választ kap.
3. A küldetésmarketing.
Az online marketing is a vállalat egész tevékenységére kiterjedő küldetés meghatározásához kapcsolódik.
A konkrét marketingstratégia kiválasztása a versenypozíciók szemszögéből
A vállalkozásokat, a cégeket versenypozíció szempontjából négy csoportra osztjuk a célpiacon játszott szerepükre alapozva:
1. Vezetők.
Kezükben összpontosul a piac jelentős része, általában 40 %.
2. Kihívók.
A feltörekvő, nagyobb részesedésért harcoló vállalkozások piacrészesedése a piacból átlagosan 30 %.
3. Követők.
A pozíciók megtartására törekvőknek 20 %-nyi jut a piacból.
4. Meghúzódók.
Ezek a vállalkozások a mások által még le nem foglalt piaci részeket keresik maguknak. Egyedi piaci szegmentumok igényeit igyekeznek kielégíteni és kerülik a nagyokkal való összeütközést. A piacon mintegy 10 %-os részt képviselnek.
A meghúzódás kulcsgondolata ugyanis a specializáció. Lehetséges a szakosodás bizonyos piacra, fogyasztói körre, termékre vagy marketingmix-vonalra. Ez esetben a vállalkozás voltaképpen olyan piaci fülkéket (niche = fülke, nicher = meghúzódó vállalat) foglal el, amelyeket a nagyok hajlamosak elhanyagolni, figyelmen kívül hagyni, a meghúzódók viszont specializációjuk révén hatékonyan ki tudják szolgálni az idetartozó célpiacot.
Az ideális fülke jellemzői:
1. Elég nagy ahhoz, hogy vásárlóereje kellő jövedelmezőséget biztosítson.
2. Képes a potenciális növekedésre.
3. A vállalkozás kellő ügyességgel és megfelelő pénzeszközökkel rendelkezik a célpiac hatékony kiszolgálásához.
4. A nagy versenytársak szempontjából elhanyagolható.
5. A meghúzódó képes megvédeni magát a már kialakított goodwilljével a piacvezetők esetleges támadásakor.
A meghúzódás nagy kockázata miatt - könnyen eltűnhet, könnyen megtámadható a vállalkozás - célszerű a többszörös meghúzódást választani. Két vagy több piaci fülke esetén jobb a túlélési esély. Jó módszer az egész piacon szétszórt több fülke stratégiájának követése. Mindez voltaképpen egy nagy területen belül több részterületre való specializációt jelent. [Forrás: Csapó Ida: http://lezlisoft.com/kikelet/szakdolgozat ]
Tartalom:
Az internet, mint marketingeszköz hasznosítási lehetősége a turizmusban
A marketing lényege
A stratégiáról általában
A marketingstratégia két alapeleme
Az online-marketing stratégia sajátosságai
Az integrált marketing fogalma, jelentősége
A konkrét marketingstratégia kiválasztása a versenypozíciók szemszögéből
A turizmus miért fontos a Magyarországon?
Az internet és a turizmus
Az e-utazók igényei
Az internet alkalmazása a marketingben
A keresőmarketing szerepe az internet marketingben
Az internetes keresők általános működése
Feltérképezés
Indexelés
A keresőprogram
Az internetes keresők lelkivilága
Bejárási mélység
Az indexelés nem garantált
Dinamikus és statikus linkek
Milyen lehetőségeket rejteget weboldalunk keresőkre való optimalizálása?
Látogatóink számának növelése
A kulcsszó
Link építés (linkbuilding)
Linkgyűjtemények, katalógusok
Linkcsere
Egyéb linkszerzési lehetőségek
Page Rank
Milyen legyen a jó kulcsszó?
Szentorban.com projekt
Kulcsszavainak meghatározása Google Adwords segítségével
Titel tagok
Meta jelzők (meta tags)
Belső statikus linkek
Képleírók (alt tags)
Külső hivatkozó linkek
File nevek és URL-ek fontossága
SiteMap
Head tagok
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.