Kényelmesebben olcsóban jobbat
2009. november 30. írta: vecseilaszlo

Kényelmesebben olcsóban jobbat

Egységes szabályok erősítenék a határon átnyúló online kereskedelmet.


Forrás: Borsod Online

"Aki vásárolt már interneten keresztül, az tudja, mennyi előnyel jár: az embernek ki sem kell mozdulnia otthonról, mégis számos terméket hasonlíthat össze, megnézheti, hogy a kiszemelt portéka hol a legolcsóbb, s külföldi lapokon gyakran olyan árucikkbe is bele lehet botlani, amit itthon még hosszas utánajárást követően sem lehet megtalálni. De hogy a kinézett terméket valóban meg is tudjuk-e venni, az már kérdéses.

Van, hogy külföldinek nincs
Egy, az Európai Bizottság megrendelésére közelmúltban elkészült felmérés szerint az esetek több mint felében utasítják el a kiskereskedők a megrendeléseket, amennyiben azokat egy másik tagállamban kezdeményezték - derült ki abból a közleményből, amit az Európai Bizottság magyarországi képviselete juttatott el szerkesztőségünkhöz a napokban.

A felmérést 11 000 próbavásárlás eredményének kiértékelésével végezték: a vásárlók EU-szerte egy 100 népszerű termékből álló lista elemeit – fényképezőgépeket, CD-ket, könyveket, ruhákat stb. – próbálták megvásárolni külföldi szolgáltatóktól, de a fogyasztók a határokon átnyúló tranzakciók 60%-át nem tudták befejezni, mert a kereskedő nem vállalta az áru kiszállítását a vásárló lakóhelye szerinti országba vagy nem kínált fel a határokon keresztül is használható, megfelelő fizetési módot. A tapasztalatok szerint legkevésbé Lettországból, Belgiumból, Romániából és Bulgáriából tudtak külföldön vásárolni, de aki próbált már itthonról internetes megrendelést feladni, az tudja, mi sem állunk előkelő helyen a listán.

Csak azonos feltételekkel
A vásárlók számára egyértelmű lenne a haszon: a tagállamok több mint felében a termékek nagyobb részét még akkor is legalább 10%-kal olcsóbban lehet megvásárolni, ha a szállítási költséget is figyelembe vesszük. A keresett termékek felét nem lehetett belföldi weboldalon megtalálni, ezek kizárólag valamelyik másik tagállamban voltak elérhetőek. A felmérés eredményeként kiderült: a határokon átívelő online kereskedelmet élénkíteni lehetne, ha egyszerűsített, egységes jogrendszer szabályozná az e-kereskedelmet, és az EU-ban mindenhol azonos védelmet biztosítanának a fogyasztóknak, miközben egyszerűbbé válna a határokon átnyúló végrehajtás. Ezzel párhuzamosan vissza kell szorítani az "illegális kereskedelmi gyakorlatot", hogy erősíteni lehessen a fogyasztói bizalmat. Ha a határokon átnyúló kiskereskedelmi szabályok (ÁFA-, újrahasznosítási díj, szerzői jogdíjak) egyszerűsödnének is, ott van még gátnak a szállításba vetett bizalom elvesztése.

A posta mossa kezeit
Aki próbált már online rendelést feladni, az már olvashatta a dühítő mondatot: "az Ön országába nem áll módunkban teljesíteni a tranzakciót". Ennek általában az a magyarázata, hogy az elküldött termék gyakran nem érkezik meg a címzetthez, illetve hiányos, „lestrapált” a szállítmány. Mint Tomecskó Tamástól, a Magyar Posta Zrt. sajtószóvivőjétől megtudtuk," ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr321562419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása