"Először legyen egy pontos, egyértelmű, gyakorlatias elképzelésed; egy elérni kívánt cél. Másodsorban, biztosítsd a megfelelő eszközöket, hogy elérd a céljaidat. Bölcsességet, pénzt, erőforrásokat, és módszereket. Végül, állítsd a rendelkezésre álló eszközeidet a cél elérésének szolgálatába." - Arisztotelész
Forrás: Terepnapló - Médiapiaci - és web bazár
"Bár a fenti gondolat az eredeti kontextusból kiragadva szerepel, számunkra mégis különösen tanulságos, hiszen a marketing-kommunikációs stratégia kialakításának is egyik sarokpontja a megfelelő célok, célkitűzések meghatározása.
A megfelelő célok kitűzéséhez a S.M.A.R.T-séma lehet az egyik leginkább megfelelő, hiszen kellőképpen gyakorlatias, és viszonylag egyszerűen alkalmazható. Vagyis, olyan "okos" célokat kell kitűznünk magunknak, amelyek:
S - Specific - Konkrétak (specifikus) - Mi az pontosan , amit el szeretnénk érni
M - Measurable - Mérhetőek - Megállapítható , hogy sikerült-e teljesíteni, illetve milyen mértékben
A - Achievable - Elérhetőek - A körülmények, és az erőforrások ismeretében
R - Realistic - Valósak - A célkitűzés reálisan teljesíthető
T - Time-focused - Tervezett időtartamra szólnak - Határidőhöz kötött
A célok szempontjából nagyon fontos különbséget tenni az üzleti, marketing, kommunikációs, illetve média célok között." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.