Internetpenetráció • Online felhasználók • Online vásárlás • Üzlet és internet • Fenntartható fejlődés • Mobilfelhasználók • Mobilgyártók • Virtualizáció
Forrás: Business Online
Szerző: Fekete Gizella
"Internetpenetráció
Egy 2007 ősze és 2008 májusa közötti felmérés adatai szerint, a lengyelekhez és csehekhez hasonlóan, Magyarországon is folyamatosan nőtt az internetpenetráció, de a hazai 40 százalék még a fejlett országokénak, pl. a 80 százalék felettivel rendelkező Dániáénak a felét sem éri el. Látogatóként a csehek töltötték le a legtöbb oldalt (1200 körül), nálunk ez a szám májusban 277 volt. Időben is – a mi 6 óra 15 percünkkel szemben látogatónként havi 24 órával – a csehek vezettek. A GKIeNET szerint viszont 2008 első fél évének végére már a 14 éven felüli lakosság 49 százaléka elérte valamilyen módon (otthon, iskolában, munkahelyen stb.) a világhálót, ez elméletileg 4,2 millió felhasználót jelent. Azonban hiába a lehetőség, az említettek 16 százaléka még 2008 végén sem élt vele. Globálisan nézve az ázsiai országok a legnagyobb internetfelhasználók, a dobogó első helyén álló Kínát (253 millió internethez hozzáférő) Japán és Dél-Korea követi.
A Millward Brown és a D-Link közös kelet-európai kutatása szerint 2008 első felében, jóval az 54 százalékos uniós átlag alatt, a kelet-európai háztartások 44 százaléka rendelkezett internet-hozzáféréssel. Magyarország 2 százalékkal még ettől is lemaradt." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.