Az európai e-vásárló éppolyan fogyasztó, mint a többi
2008. július 23. írta: vecseilaszlo

Az európai e-vásárló éppolyan fogyasztó, mint a többi

Az európai e-vásárló éppolyan fogyasztó, mint a többi


Forrás: Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmánya
(részlet Az e-kereskedelem Európában c. tanulmányból)


Férfi dominancia jellemzi az országokat, kivéve Magyarországot…
Magyarország kivételével – ugyanis ebben az országban az e-vásárlók százalékos aránya megegyezik a nőknél és a férfiaknál – bizonyos férfiuralom figyelhető meg, országonként azonban a megoszlás nagyon különböző.

Bizonyos országokban a különbség nagy (Belgium, Szerbia, Cseh Köztársaság, Egyesült Királyság, Franciaország), másoknál viszont kevésbé jelentős.

eVásárlók férfiak - nők arányában

 

 


 

 

 


A fiatal fogyasztók nagy része tartalék az elkövetkezendő évekre

Az internetes fogyasztók életkorának öszszetételét vizsgálva megállapíthatjuk, hogy körükben valódi generációs határ alakítható ki. A fiatalok az aktív fogyasztók egész Európában. Ezzel szemben megállapíthatjuk, bár átlagban az idősebbek még kevesebbet fogyasztanak az interneten keresztül, akkor is szükséges ezt országonként megkülönböztetni. Ha azokat az országokat nézzük, ahol az e-kereskedelem még nem elég fejlett, ott az  idősebbek fogyasztása elég alacsony, néhol nulla, viszont más országokban a fogyasztás meglehetősen magas (26% Németországban, 21% az Egyesült Királyságban, 12% Franciaországban és Belgiumban). A középső  generáció általában hasonló arányban on-line fogyasztó a különböző országokban.
Ez a fogyasztási összetétel logikus, mivel az internet használata és a könnyű hozzáférés általánossá válása új jelenség, ugyanakkor ez a jelenség kecsegtető a jövőre nézve. Ha azt feltételezzük, hogy az interneten keresztül történő vásárlás olyan fogyasztási szokás, amely időben tartós lesz, akkor a mai fiatal generációk akkor is így fognak fogyasztani, amikor középkorúak vagy idősebbek lesznek. Ez annál is inkább ígéretes, mert azok aránya a fiatalok között, akik ezt a fogyasztási eszközt használják, még növekedni fog.

eVásárlók korcsoportok szerint

 

 

 


 

 

 



A különböző szociális rétegek bemutatása

Talán nem okoz meglepetést, hogy minden országban a közép- és a felsőbb osztály az, amelyik többet fogyaszt az interneten keresztül. Bármelyik országról is legyen szó, vagy bármennyi is legyen az egy főre eső jövedelem, az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező rétegeknek korlátozottabb a hozzáférése az internethez, tehát  kevesebbet is fogyasztanak. Ellenben a közép- és felsőbb osztálynak jobb a technikai felszereltsége, és jelentősen többet fogyaszt on-line módon. Megfigyelhetjük, hogy a motivációk különböznek: a középosztály azért használja a világhálót, mert megfelelő árat keres, azaz megtakarítást szeretne elérni a hagyományos fogyasztást megkerülve.

Természetesen a felsőbb osztályoknak is fontos a jó ár, de az is, hogy időt spórolhatnak meg és a használata  rendkívül praktikus.

eVásárlók társadalmi csoportok szerint

 

 



 

 

 


 

A városiak enyhe dominanciája
Azt várhattuk volna, hogy az eltérés a kisváros és a nagyváros között jelentős, a felmérés azonban megállapította, hogy a különbség nem számottevő: a nagyvárosokban a lakosság 32%-a már vásárolt az interneten, míg a kisvárosokban 25%. A nagyvárosokban jobb a felszereltség (ADSL), fejlettebb a hálózat, a munkahelyeken több hozzáférési lehetőség van. A különböző elosztói és felszereltségű hálózatok fejlesztésével a kis különbség még tovább csökkenthető.

eVásárlók lakóhely szerint

 

 


 

 

 

folyt. köv holnap reggel!

A Cetelem Bank "Körkép 2008" színvonalas prezentációja letölthető innen.
A Cetelem Bank "Körkép 2008" tanulmányának háttéranyagai letölthetők innen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr32573331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása