Az Európai Unióban működő műszaki webáruházak több mint fele megbukott azon az ellenőrzésen, amely azt vizsgálta, hogy az üzemeltetők betartják-e a közösségi fogyasztóvédelmi előírásokat. A páneurópai akció látókörébe vont 369 internetes boltból 203-nál találtak hiányosságokat – mondta el mai tájékoztatóján Meglena Kuneva fogyasztóvédelmi biztos. A leggyakoribb szabálytalanság a fogyasztók jogaival és a termék megvásárlásának összköltségével kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás, illetve a vállalkozás elérhetőségi adatainak hiányos feltüntetése.
Forrás: ITcafé
Szerző: Barna József
"Ezúttal a műszaki termékeket árusító weboldalakat vettük célba, mivel a saját postafiókom és az Európai Fogyasztói Központokhoz befutó panaszok magas száma is azt mutatja, hogy e területen rengeteg problémával találkoznak a fogyasztók. Kiderült, hogy az elektronikai cikkeket interneten áruló kereskedők több mint fele becsapja a vásárlókat. Ez egy Európa-szerte fennálló probléma, amelyet európai szinten kell megoldani. Az elkövetkező hónapokban sok lesz a tennivalónk, hogy megtisztítsuk ezt a szektort, de az európai fogyasztók jobbat érdemelnek” – idézi az EB által kiadott közlemény Kuneva értékelését.
A páneurópai ellenőrzés során – melyben Szlovákia kivételével az összes EU-tagország, valamint Norvégia és Izland vett részt – számítástechnikai alkatrészeket, MP3-lejátszókat, digitális fényképezőgépeket, mobiltelefonokat, DVD-lejátszókat és játékkonzolokat kínáló boltokat vizsgáltak. E szegmens online értékesítési forgalma megközelítőleg 6,8 milliárd euróra rúgott 2007-ben, és ugyanebben az évben az Európai Fogyasztói Központokhoz befutó vásárlói panaszok több mint harmada is e termékkörrel volt kapcsolatos." ... >>
Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.