A látogatók szegmentálása
2009. szeptember 09. írta: vecseilaszlo

A látogatók szegmentálása

Mit jelent a "látogatószegmentálás"? A szegmentálás a látogatók csoportokra osztását jelenti, valamint a forgalmi és konverziós adatoknak az így kialakított csoportok szerinti értékelését. A Google Analytics segítségével megtekinthető a látogatások száma, az egy látogatás során megtekintett oldalak átlagos száma, valamint a konverziós ráták a különböző csoportokba tartozó (például különböző városokból érkező) látogatókra vonatkozóan.

Forrás:
Google Conversion University
Szerző: Dan Daugherty


"Ezek az információk kétféleképpen tekinthetők meg. Az egyik módszer a Látogatók rész jelentéseinek használata. A másik lehetőség a számos jelentésben megjelenő Szegmens legördülő menü használata. Így megállapíthatja például, hány látogató érkezik webhelyére az egyes városokból a Google hivatkozásai révén. Ennek érdekében nyissa meg a Hivatkozó webhelyek jelentést a Forgalom forrásai részben, és kattintson a "Google.hu" bejegyzésre a jelentésben. Az így létrehozott "Hivatkozó webhely: google.hu" jelentésben a Szegmens legördülő menü segítségével választhat ki egy várost.

Az alábbiakban bemutatunk néhány példát.

Hola, Bonjour, Hello, Üdvözöljük
Ugye jó lenne, ha ismerné látogatói nyelvi preferenciáit? Képzelje csak el: ha tudja, milyen nyelven értenek és olvasnak ügyfelei, ezzel jelentősen javíthatja megelégedettségüket, és több visszatérő látogatója lesz. A Google Analytics a Látogatók rész Nyelvek jelentésében mutatja meg a látogatók nyelvi preferenciáit.

A navigációs területen kattintson a Látogatók, majd a Nyelvek elemre.

Érdemes lehet külön nyitóoldalt, céloldalt vagy mikrowebhelyet létrehozni az adott nyelvekhez. Kifizetődő lehet továbbá különböző nyelvű alkalmazottakat foglalkoztatni telefonközpontjában vagy ügyfélszolgálati részlegén.

Hol laknak az ügyfelei?
Tegyük fel, hogy Ön Magyarország területén ingyenes házhoz szállítást kínál. A jelentések szerint" ... >>

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr941360729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása