Jelentés az Internetgazdaságról (2009. március)
2009. április 21. írta: vecseilaszlo

Jelentés az Internetgazdaságról (2009. március)

Dinamikus növekedést mutat az internet banki és mobilbanki szolgáltatásokra szerződött ügyfelek száma, míg az élőhangos telefonbanki szolgáltatásra nincs nagy igény – derül ki a GKIeNET – T-Home – T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról havi jelentéséből.

Forrás: Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért

"Magyarországon 2008. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek közel 1 millió 900 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami közel 6%-kal több mint 3 hónappal ezt megelőzően, és mintegy 24%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internet-banki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban közel 300 ezer volt, ami az előző negyedévhez képest 1,5%-os, ugyanakkor a korábbi évhez viszonyítva több mint 27%-os növekedést takar. 2008 harmadik negyedévének végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan 27% volt, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan 35% volt a megfelelő érték.

Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2008. szeptember 30-án közel 2,6 millió lakossági és mintegy 185 ezer vállalati ügyfél rendelkezett – az érintett három hónap során a lakossági ügyfelek száma 7%-kal, egy év alatt pedig 29%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 4%-kal, 12 hónap alatt pedig közel 29%-kal nőtt. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 37% volt az év első negyedének végén, míg a vállalati ügyfelek 17%-a használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.

2008. szeptember 30-án hozzávetőlegesen 196 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ami 10 ezerrel volt több mint az egy negyedévvel korábbi érték és mintegy 10%-kal magasabb az egy évvel ezelőtti darabszámhoz képest." ... >>


Kapcsolódó diagramok:

Internet-banki* illetve mobiltelefonos szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya a bankoknál (2008. 3 né végén, db. és %)
(*2004 negyedik negyedévében az ügyfelek arányában történt nagymértékű növekedés az egyik nagybank szerződési rendszerében végrehajtott struktúraváltoztatás hatása.)

 

 

 

 

 

 

 


Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile, 2009


Internet-banki* illetve mobiltelefonos szerződéssel rendelkező vállalati ügyfelek száma és átlagos aránya a bankoknál* (2008. 3 né végén, db. és %)
(*2004 negyedik negyedévében az ügyfelek arányában történt nagymértékű növekedés az egyik nagybank szerződési rendszerében végrehajtott struktúraváltoztatás hatása. Az ügyfelek arányában történt kismértékű visszaesés az egyik bank korrekciója miatt következett be.)

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile, 2009


Internetes értékpapír-szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyfelek száma*
(*A 2004 december 31-i csökkenés egy bank jelentős ügyfélváltozása miatt következett be.)

 

 

 

 

 


Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile, 2009


Egy internet-banking ügyfélre eső átlagos havi internetes tranzakció-szám

 

 

 

 

 

Forrás: GKIeNET – T-Home – T-Mobile, 2009

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr371066791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása