Urániumot a netről!
2017. október 27. írta: vecseilaszlo

Urániumot a netről!

A világhálón nem érdemes belemenni az árversenybe. Az élményszerű vásárlás kialakítása és a közösségek felépítése – bár több odafigyelést igényel, mint az árral hódítani –, de sokkal kifizetődőbb.

Forrás: Digital Hungary
Szerző: Devecsai János

"[...]
Ha egy felületes pillantást vetünk az online kereskedelem nagybani nemzetközi állására, akkor úgy tűnik, hogy a piac már betelt. Óriási mamutok uralják a terepet: mind az Amazon, mind az Alibaba-Aliexpress páros dollármilliárdos forgalmú gigacéggé vált. Sőt, az előbbinek a német oldala már Magyarországra is ingyen szállít.
E mamutok netes áruházaiban a fridzsidertől a divatcikkeken át a radioaktív urániumig mindent kapni. Ez utóbbi nem vicc: sőt, az Amazonon a vásárláskor az oldal automatikusan felajánlja, hogy vegyünk egy Geiger számlálót is.

A kép azonban csalóka: a nemzetközi trendek épp azt mutatják, hogy még nagyon is van hely a piacon. Az új sikeres oldalak ugyanis világszerte gombamód szaporodnak. Kifejezetten népszerűek azok a helyek, amik egyetlen, akár egészen szűk árucikk-csoportokra, területre specializálódtak: ezek ugyanis olyan közösséget tudnak építeni, ahol a hasonló érdeklődési körrel bíró emberek megtalálják egymást.

A lakberendezéssel és az otthoni dekorációval foglalkozó Houzz bolt a saját felületén például egy netes magazint is működtet: vannak sztárinterjúk, amikben hírességek beszélnek az otthonaikról, és akadnak tanácsadó cikkek is, amik az olvasót lakberendezési tippekkel látják el. Az oldalukon pedig a felhasználók meg is oszthatják a gondolataikat: a kertészet szerelmeseinek például külön fóruma van.

Mint látható, fontos, hogy a felhasználó ne csak azért menjen a webes boltunkba, mert könnyű vásárolni és mert alacsony az ár. Az utóbbi egyébként is egy tévút: fölösleges belebonyolódni egy kéretlen árversenybe, ahol az Amazonhoz hasonló óriási multikkal – akiknél az árakat folyamatosan, naponta akár több ezerszer, teljesen automatikusan algoritmusok optimalizálják – egyébként is nehéz tartani a lépést. A beszerzési mennyiségek adta árelőnyről nem is beszélve. Ám sajnos az árverseny elkerülése egy olyan tanács, amit itthon kevesen fogadnak meg. Beszédes, hogy tavaly az online kereskedelemmel foglalkozó cégek csaknem" ... >>

arverseny.jpg

VecseiLaszlo.blog.hu - Ingyenes e-kereskedelmi és online marketing szakmai tudástár - hírblog.

Kulcsszavaim: online kereskedelem | online vásárláse-kereskedelem | elektronikus kereskedelem | magyar e-kereskedelem | webáruház | üzleti modell | online marketing | eMail marketing | keresőmarketing | SEO | tartalommarketing | Google | Alibaba Group | Amazon |

Továbbá: E-kereskedelem a világban 2016 - eCommerce in the world 2016

E-kereskedelmi hírek a nagyvilágból angolul - naponta többször is. Csatlakozz te is! Daily eCommerce News Facebook | eCommerce news in Facebook: daily, fresh & colourful. Join! Daily eCommerce News Facebook

JAVASOLJ - HASZNÁLD - OSZD MEG!

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr1412924027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.