Nem űrtudomány - A keresőoptimalizálás evolúciója
2012. július 09. írta: vecseilaszlo

Nem űrtudomány - A keresőoptimalizálás evolúciója

vecseilaci_49x61.jpg Az üzleti és árazási modellek az internet térhódításával szinte minden szektorban radikális változásokat hoztak. Szemléletes példa a lexikonpiac átalakulása: az Encyclopaedia Britannica kiadója 244 év után, március közepén bejelentette, hogy nem jelenteti meg többé nyomtatott formában a neves ismerettárat. Az információkeresés internetre terelődését a kényelem, a gyorsabb információszerzés, az ingyenesség is segítette – nem csak a lexikonpiacon. Fontos mozzanat az is, hogy a világhálóval együtt keresőmotorok is létrejöttek, melyek közül az igazi nagy győztes a Google lett. Minthogy Magyarországon évek óta 90 százalék fölötti a penetrációja, a következőkben főleg a Google példáin keresztül illusztráljuk, hogyan alakult ki a verseny a keresők találati oldalain való előkelőbb helyezésért, és milyen kihívások, változások jellemzik e területet.

Forrás: MediaPiac
Szerző: Dunder Krisztián

"A Google első jó húzása
A Google nem elsőként jelent meg azzal a piacon, hogy a teljes webet kereshetővé teszi, viszont azáltal, hogy a találatok sorrendjét az egyes internetoldalakra vezető linkek száma és a weboldalra mutató linkeket tartalmazó site-ok popularitása alapján állapítja meg, alapvetően határozta meg a helyes irányt a kereső számára. Minél többen linkelnek egy tartalmi oldalra, az annál fontosabb – nagyon leegyszerűsítve ez volt a recept. A felhasználók jelentős része körében az a szokás alakult ki, hogy a keresések első találati oldalának első három tétele közül kattintottak valamelyikre. Kevesebben nézték meg az oldalon lévő összes (tíz) találatot, s még kevesebben az utána következő oldalakon lévőket. Ez a website-ok számára azt jelentette, hogy ha ezekből a célzott keresésekből látogatót akartak szerezni, valahogyan el kellett érniük, hogy minél előkelőbb pozícióba, lehetőleg az első helyre kerüljenek a találati oldalon (SERP: search engine result page).

Fehér, szürke és fekete sapkában
A találati oldal linkelések általi „manipulálása” mellett persze voltak egyéb spammelési módszerek is: a metaadatok (kulcsszavak, leírások stb.) szövegét az ezredforduló tájékán évekig komolyan figyelembe vették a keresők a találatok sorrendjének kialakításakor. Ezt sokan kihasználták, szexhez kötődő szavakat a metaadatok közé helyezve a találati listák tetejére tudtak repíteni bármilyen weboldalt, igaz, egyre rövidebb időre, mert az algoritmusok ezek szűrésére is felkészültek.

Az úgynevezett szürke- és feketesapkás módszerek, avagy spammelés tárházában korán megjelentek a rejtett linkek (a háttéréhez hasonló vagy azzal azonos szövegszín), az irreleváns kulcsszavakkal való játszadozás, a tartalomduplikálás számos oldalon, a linkfarmok építése, a szándékos elírások, a fals átirányítások stb. Ezek jelentős részét ma is alkalmazzák, és aki nem veszi észre, hogy weboldalát így „SEO-zzák”, felkészülhet arra, hogy a keresők rövid távon hátrébb sorolják a találati listákon, vagy kitiltják onnan. Az ilyen és ehhez hasonló eszközöket használókat black hat SEO-soknak hívják, akiknek az algoritmus folyamatos hangolása miatt egyre nehezebb dolguk van.

George W. Bush: szánalmas bukás
Annak idején körbejárta a webet az a 2003. decemberi sztori, miszerint" ... >>

seo_fejlodese.jpg

INGYENES TUDÁSTÁR: Az e-Kereskedelem és az e-Business Magyarországon
|  szakmai anyagok 
 |  Hasznos webes eszközök  |   Szakirodalom  |   Állás  |
Javasolj - Használd - Oszd meg! 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr194620834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.