Burjánzó reklám: a termékmegjelenítés - véd- és mozijegy
2010. november 11. írta: vecseilaszlo

Burjánzó reklám: a termékmegjelenítés - véd- és mozijegy

A korábban burkolt és tilos reklámnak számító tévés és filmes termékmegjelenítést az EU immár megengedhetőnek tartja, de a lehetőségek jóval korlátozottabbak, mint Amerikában.

Forrás: HVG (A HVG.hu korábbi cikkeit csak regisztrált felhasználók olvashatják. A regisztráció ingyenes)

"A bújtatott reklám legújabb formájában a reklámozót bújtatják el. Erről szól az USA-ban áprilisban bemutatott szatirikus film, a Jones család. Egy amerikai kisvárosba új szomszéd érkezik, a lakás tele van jobbnál jobb és újabbnál újabb cuccokkal. Naná, hogy a környéken mindenki ilyesmit akar vásárolni. Nem véletlen a címszereplők neve: „lépést tartani Jonesékkal” a közkeletű amerikai mondás szerint annyit tesz, mint utánozni a szomszédot. A filmbéli kétgyermekes Jones házaspárt – Demi Moore és David Duchovny alakításában – valójában egy ravasz reklámcég ejtőernyőzte a kisvárosba, azzal a szerencsére egyelőre csak filmbéli fantáziának számító megbízatással, hogy a mutogatott termékek vásárlására késztesse a többieket.

Ám maga a film is bújtatott reklám; mosolygott is az amerikai kritika a dupla fenekű megoldás láttán, hiszen a cselekmény egyszerűen elképzelhetetlen maguknak a termékeknek a látványos bemutatása nélkül. Most akkor kifigurázza a film a reklámot, vagy az uszályába került? Könnyen lehet, hogy az utóbbi az igaz, mert már az amerikai filmekben is elő-előfordul, hogy előbb állapodnak meg a reklámozandó termékről, és ahhoz igazítják a forgatókönyvet.

Az eredményről a magyar mozilátogatók is meggyőződhettek, például nemrég az Egek ura című történetben, amelyben George Clooney, a hivatásos vállalati kirúgóember keresztül-kasul repkedi az Egyesült Államokat. Nem lehet nem észrevenni, hogy" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr522434726

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Celeb retro: Demi Moore 2010.11.15. 11:54:41

Bizony, Demi is lassan 50 éves, itt a helye.                                      

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása