Minden, amit a termékfotókról tudni érdemes
2010. július 13. írta: vecseilaszlo

Minden, amit a termékfotókról tudni érdemes

- Mitől lesz jó egy termékkép?
- Szerintem az a jó termékkép, amely segíti a vevőt a vásárlásban.
Brian Eisenberg, FutureNow


Forrás: Webshop Labor - a legmodernebb megoldások boszorkánykonyhája
Szerző: Vincze Ádám


"Minden terméknek van egy története. Ez a történet az, amelyet a vevő valójában megvesz. Nem az ajándék fotónyomtatót, a 3G-t, vagy a beépített öt megapixeles kamerát, hanem azt, hogy bárhol könnyedén el tud készíteni egy fényképet, amelyet azonnal feltölthet az internetre, vagy otthon kinyomtathatja és megmutathatja a családjának. A végső ok mindig a sztori.
A sztorit pedig el kell mesélni, és egy kép többet mond ezer szónál.



1. Miért kellenek egyáltalán a termékfotók?
Eisenberg fenti válasza tökéletesen összefoglalja a lényeget. Egy 2007-es kutatás szerint a vásárlók majd 70%-a szemében a termékkép minősége kiemelt fontossággal bír a vásárlói döntés meghozatalánál. Ez azt jelenti, hogy a megfelelő minőségű termékképek használatával igen nagy mértékben növelhetjük a vásárlói bizalmat a termék irányában.

A termékképek alapvető funkciója természetesen az, hogy azonosíthatóvá tegyék a terméket. Ez evidensnek tűnik, de gyakran nem egyértelmű: képzeljük el azt az esetet, hogy egy céltudatos vásárló keres egy konkrét terméket, és keresőkben, árösszehasonlítókban tájékozódik a piaci viszonyokról. Tételezzük fel továbbá, hogy mi ezeken a helyeken meglehetősen jó pozícióban vagyunk, pl. Google-ben főoldal, Árukeresőben alacsony ár az adott keresőkifejezésre, vagy paraméterekre. Gondolhatnánk, hogy ez már elég, hisz a vásárló lusta, és a leggyakrabban árérzékeny, tehát jó eséllyel mindkét esetben el fog látogatni a webáruházunk megfelelő érkezőoldalára...

...ahol egy darab homályos, bevízjelezett termékfotót lát mindenféle nagyítási lehetőség nélkül, alapból pixelesen. És olykor ez a kép - akár a beszállító, akár az üzemeltető hanyagságának köszönhetően - nem azt a terméket ábrázolja, amit a vásárló a terméknév alapján elvár. Innentől kezdve" ... >>

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr412147714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.