Kevés a fóka, de mennyi az eszkimó? - Nem túl elterjedt még az affiliate marketing a magyar gyakorlatban
2010. január 06. írta: vecseilaszlo

Kevés a fóka, de mennyi az eszkimó? - Nem túl elterjedt még az affiliate marketing a magyar gyakorlatban

Bár meglehetősen költséghatékony, mégsem túl sokak által használt megoldás az online marketingben az affiliate programok szervezése. A cikk célja, hogy rávilágítson az affiliate marketing online értékesítésben rejlő lehetőségeire, illetve feltérképezze a hazai viszonyokat.

Forrás: Kreatív.Online
Szerző: Nagy András a Neo Interactive vezető elemzője


"A marketingesek fókuszába a visszafogott gazdasági várakozások és reklámbüdzsék időszakában a jó megtérüléssel kecsegtető lehetőségek kerülnek. Magyarországon is látványosan növekszik például a keresőmarketing súlya a teljes – és ezen belül – az online/digitális marketingbüdzsében is. A keresőmarketinghez képest elenyészően kevés viszont az úgynevezett affiliate programok visszhangja a hazai reklámszakma fórumain.

Természetes megoldás
A Wikipedia* szerint az affiliate marketing (a magyar szakirodalomban partnerprogramként is szerepel) olyan online marketingtechnika, amelynek során egy üzlet megjutalmazza affiliate partnereit a hirdetései erőfeszítéseik eredményeképpen létrejött vásárlásokért. A kompenzációs modell alapvetően úgynevezett CPS (cost per sale) alapú, ennek elterjedtsége nyolcvan százalék körüli, a fennmaradó rész valamilyen más tranzakció (például regisztráció) alapú, úgynevezett CPA (cost per action) modell.

Nem túlzás az állítás, amely szerint az affiliate jelenti az egyik legtermészetesebb webes reklámozási és értékesítési megoldást az online értékesítési gyakorlatban, méghozzá a következő okok miatt:

  • Tipikus „hosszú farok” technika, amely  a kisebb látogatottságú, de nagy számban megjelenő tartalmaknál, például a felhasználók által szerkesztett/megosztott anyagok webkettes világában ideális.
     
  • A tartalom/hirdetés/termék/vásárlás folyamatok egy rendszerben tartásával sikeresen oldja fel az online hirdetési megoldások értékelésében uralkodó, úgynevezett last click elvet. (Egy olyan kampányban, ami a célközönséget több fórumon éri el, az összes hirdetési értéket az a megjelenés kapja, amelyről a céloldalra kattintottak. Jellemző példa egy márkanévre történő keresés utáni kattintás beárazása, miközben a brandkeresés jórészt a korábbi márkaépítő kampányok eredménye.)
     
  • Márkaépítő és értékesítéstámogató eszköz egyszerre, azaz a brandértékekkel releváns tartalomszolgáltatók fognak jó konverziós eredményeket elérni.
     
  • Nagyban automatizálható, az elszámolás és a kapcsolattartás emberi adminisztrációt alig igényel.
     
  • A tartalomszolgáltató részéről nem igényel semmilyen fejlesztést vagy beruházást, a kereskedő választhat a saját fejlesztés, illetve a kész rendszerek igénybe vétele között.

Nem univerzális, de jó
A módszer hatékonyságát bizonyítja az affiliate marketingnek az amerikai retail üzletágban meglévő súlya." ... >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen.

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr631650792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása