Online vásárlói tipológia (IH2009 előadás - 2. rész)
2010. január 05. írta: vecseilaszlo

Online vásárlói tipológia (IH2009 előadás - 2. rész)

Na most van egy szusszanásnyi időm (hát persze, hogy egy betegség kellett ehhez), úgyhogy végre törlesztem az adósságom: lássuk hát, milyen szegmensek figyelhetők meg az online vásárlók körében.

Forrás: onLime - blog az online kutatásról - és nem csak arról
Szerző: Kurucz Imre


"A vásárlói szegmensek megalkotásánál változóként többek között figyelembe vettük a neten történő vásárlások gyakoriságát, az éves online költést, és persze a motivációt, amely bizonyos esetekben a vásárlót az internetes boltok felé tereli.
 
Öt szegmens rajzolódott ki, melyek közül egy tekinthető igazán rendszeres online vásárlói csoportnak, és ez a csoport természetesen markánsan el is különül a másik négy – inkább ad-hoc módon vásárló – szegmenstől, amelyek között leginkább az online vásárlás elsődleges céljában mutatkozik különbség.
 
Hardcore vásárlók
Az elmúlt évben a neten vásárlók mindössze 12 százaléka tartozik ebbe a szegmensbe, amelynek gyakorlatilag már az élete szerves részévé vált az online vásárlás. Az átlagosnál lényegesen gyakrabban rendelnek a netről, így az sem meglepő, hogy éves szinten ők költenek a legtöbbet az interneten. Bár a vásárlás még az ő életükben is elsősorban offline vásárlást jelent, azért sok esetben – például bizonyos termékfajtáknál – az online csatorna kiváltja a hagyományos vásárlási módokat.
Jellemzően nem csak maguknak, hanem másoknak (a netes vásárlásban kevésbé járatos családtagoknak) is vesznek termékeket online módon, szívesen látogatnak el webáruházakba csupán nézelődés céljából is, és ők a legjáratosabbak az online bankkártyás fizetésben, valamint a külföldi webshopok látogatásában.
 
Ahogy említettem, a másik négy szegmens ad-hoc vásárlókból áll, akik a hardcore vásárlóknál lényegesen ritkábban vesznek árucikkeket a neten, és persze sokkal kevesebbet is költenek. Különbség köztük leginkább a vásárlás célját, a fő motiváló erőt illetően van:
 
Alapos
Az online vásárlók 18 százaléka tartozik abba a szegmensbe, amelyet „alapos”-nak neveztünk el. A címke mögött az van, hogy számukra az internetes vásárlás legnagyobb előnye az, hogy a világhálón rengeteg információt szerezhetnek be a megvásárolni kívánt termékekről, szolgáltatásokról. Rájuk jellemző leginkább, hogy vásárlás előtt tájékozódnak a neten – akkor is, ha végül offline módon történik a vásárlás. Természetesen az alapos tájékozódásnak főleg nagyobb értékű árucikkek esetén van értelme, így nem meglepő, hogy ők a neten elsősorban ilyen termékeket – például műszaki cikkeket – rendelnek, és többet is költenek az interneten, mint a többi ad-hoc vásárlói szegmens.
A tájékozódás iránti igényükből fakad, hogy előszeretettek iratkoznak fel online boltok hírleveire, mint ahogy az is, hogy az átlagosnál kevésbé ragaszkodnak a megszokott online boltokhoz.
 
Elfoglalt
Az online vásárlók 19 százalékát teszi ki az „elfoglalt” szegmens, amelyben felül vannak reprezentálva a" ... >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:
A cikk első része itt, a vecseilaszlo.blog-on: Túl a kétmillión (IH2009 előadás - 1 rész)

A cikk első része a forrásoldalon (onLime blog): Túl a kétmillión (IH2009 előadás - 1. rész)

Kurucz Imre: A webshopok vásárlóközönsége
(Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vecsei László hírblog tudástára az eKeresekedelem, eCommerce, magyar e-kereskedelem, webáruházak, online marketing, valamint a magyarországi könyvkereskedelem tárgykörökben. Elérhető: vecseilaszlo.blog.hu címen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vecseilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr231646008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása